• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens toevoegen in een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb in een excelbestand twee kolommen met gegevens en daaraan hangt een grafiek met de gegevens uit die kolommen. Als ik een rij toevoeg aan die kolommen, dan moet ik nu handmatig in de grafiek klikken en "Gegevensbereik selecteren" doen. Is er geen manier waardoor toegevoegde gegevens automatisch in de grafiek terecht komen?
 
Jawel, dit kan door de grafiek gegevens dynamisch te maken.

Als je de zoek functie gebruikt op "dynamische grafiek" zal je wel een voorbeeld tegenkomen denk ik.
 
Helaas biedt de Help-functie mij te weinig mogelijkheden. Moet overigens nog erbij zetten, dat ik Excel 2007 gebruik.
 
Er staan inderdaad enkele items in dit forum, maar het gaat mijn pet te boven. :confused:

Ik heb een bestandje bijgeboegd, misschien kan iemand het me uitleggen aan de hand van dit voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Index.xls
    29,5 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan