• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens tonen aan de hand van meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobNL1234

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2013
Beste,

Na een dag en avond formules maken kom ik er nog steeds niet uit.
Diverse topics heb ik gelezen en de tips geprobeerd, maar helaas.

De situatie (zie bijlage):
Ik wil op hoofdbonniveau (bonnen met nrs .00) aangeven wat de verschillende verantwoordelijke zijn per actiehouder.
Deze verantwoordelijk zijn op suborderniveau (bonnen met nrs .01 .02) bepaald en moeten op hoofdbonniveau getoond worden.

De oplossing zit denk ik in de hoek van verticaal zoeken icm een dynamisch bereik op basis van het algemene bonnummer (eerste 5 cijfers).

Wie kan me helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Dank,

Rob

Bekijk bijlage Voorbeeld projecten.xlsx

Dank je wel!
Het werkt super.
Zou je wellicht kunnen toelichten hoe de opbouw is?
Ik zie aan het einde Rij - rij + 1 staan.
Wat doet zoiets bijvoorbeeld?

Dit is de hele formule:
=ALS.FOUT(ALS($A2="Ja";INDEX($E2:$E$20;VERGELIJKEN(J$1;INDEX($D2:INDEX($D$2:$D$20;ZOEKEN(2;1/($B$2:$B$20=$B2);RIJ($B$2:$B$20)-RIJ($B$2)+1));;1);0));"");"")&""

RIJ($B$2:$B$20)-RIJ($B$2)+1)
Dit deel geeft een reeks getallen (rijnummers dus): 1, 2, 3, 4, etc.. tot 20
Ga met de knop "Evaluate Formula" door de tussenstappen bij het afwikkelen van deze formule om dit stap voor stap te zien gebeuren.

Toch nog een gewenste aanvulling:
Ik zou graag op subbon-niveau ook de verantwoordelijke per actiehouder willen tonen.
Dus als A = nee dan bij Actie Projecten Henk op hoofdbonniveau vermelden en op subbon-niveau.

Helemaal goed, wat een eenvoudige toevoeging. Ik zat te rommelen met index...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan