• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens tonen in een tabel aan de hand van zoekopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
tHallo experts,

Ik zou graag in mijn bestaande tabel gegevens willen laten tonen die ik selecteer aan de hand van een keuzebox.
Bijvoorbeeld zoek ik op storingsnr 5, dat dan alleen deze regel wordt getoond. Zoek ik op Locatie dan alle storingsnummers laten zien voor deze locatie en als ik zoek op Afgehandeld Ja/Nee dat deze dan alleen worden getoond.

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld niet alleen een storingsnummer te selecteren ui de keuzebox maar ook de mogelijkheid om handmatig een nummer in te geven die dan gezocht wordt?

Wie zou mij hierbij kunnen helpen of een uitleg geven hoe dit voor elkaar te krijgen.
Of indien een betere optie, is meer dan welkom.

Alvast mijn dank,
René

Bijlagen

@jkpieterse:

Slicers voor Locatie en Afgehandeld is wel te doen maar voor storingsnummers wat omslachtig omdat de tabel straks meer dan 10.000 regels bevat en graag de mogelijkheid wil hebben om handmatig een nummer in geven om te zoeken. Is dit mogelijk?

Groet,
Rene

Je kunt natuurlijk altijd een (deel van een) nummer in het filter invoeren?

Hier kan ik zeker verder mee, even kijken hoe de koppeling is gemaakt met de gegevens uit de tabel.
Dank je vriendelijk.

Groet,
Rene

Dan is dit wellicht een welkome toevoeging.
De validatielijsten staan nu overigens op het verborgen werkblad Validatie.

Bijlagen

De Unique functie nog iets verder uitgewerkt om eventuele lege cellen of enkele spatie cellen uit het resultaat te weren. Omgeven met de Sort functie voor een gesorteerde validatielijst.

Code:
=SORT(UNIQUE(FILTER(Tabel2[Locatie];TRIM(Tabel2[Locatie])<>""));;1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan