• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens tonen uit een kolom wanneer de kolom voldoet aan bepaalde criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlbertVisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Berichten
2
Ik ben bezig met het maken van een planning. Het gaat om een weekplanning waarbij klanten gepland worden per dag.
Voor het overzicht wil ik graag van de komende drie weken zien hoeveel keren een klant is ingepland.

Concreet heb ik een kolom aangemaakt waar de aantal keren dat een klant is ingepland voor de huidige week moet worden weergegeven.
Per rij en andere klant.

De formule moet eigenlijk het volgende doen:
1. De kolom opsporen welke voldoet aan het criteria van het huidige weeknummer
2. Vervolgens het aantal keren (in de kolommen die voldoen aan het weeknummer (weeknummer staat in elke kolom in de eerste cel)) dat de klantnaam voorkomt weergeven.

Ik heb geprobeerd het te doen met AANTALLEN.ALS maar de criteriabereiken moeten gelijk zijn qua grote en dat is in mijn situatie niet het geval.

Wie kan mij daar bij helpen?

Alvast bedankt

Albert Visser
 
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Hierbij een voorbeeld.

Kolom A: klantgegevens
Kolom C, D, E: Hier moet de uitkomst van de formule in komen. Dat wil zeggen hier wil ik aan aantal uren dat de klant voor deze week (kolom c) staat in gepland
Vanaf kolom J: Dit is de daadwerkelijke planning
Regel 5 van alle kolommen: Hierin staat het weeknummer


Kolom C moet dus het resultaat geven van de geplande uren voor de huidige week
Kolom D voor de komende week
Kolom E voor de week er op.

Alvast bedankt!
 
Ik heb de lijst met data getransponeerd (tabblad Lijst). Dat leek me handiger.
Vervolgens kun je met de functie SOMPRODUCT vrij makkelijk de gewenste informatie uit de tabel halen. (tabblad Tabel)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(tsh).xlsx
    397,3 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan