hallo, ik ben net in mysql en php gedoken.
heb ik joomla een pagina gemaakt met een formulier. nu kan ik zelf, of de bezoeker, gegevens invullen. dat ging allemaal oke.
maar nu wil ik gegevens tonen.
ik heb een php bestand dat heet gegevenstonen.php
met daarin een query:
en in joomla een artikel met daarin een zoekopdracht.
code:
je kunt hiermee de naam van een gevraagde muziekband zoeken, + titel, in een database.
eigenlijk gaat alles goed maar als gegevenstonen.php in beeld komt verschijnt er niets. behalve dan de tekst die ik in de pagina heb staan, zoiets als 'hier uw gegevens: '
de vraag is dan ook: wat voor opdracht geef ik om de resultaten daadwerkelijk in beeld te krijgen?
is dat een echo opdracht? en zo ja, wat is de phpcode dan? en ook zo niet, wat is dan de juist php code om de gevraagde data weer te geven?
heb ik joomla een pagina gemaakt met een formulier. nu kan ik zelf, of de bezoeker, gegevens invullen. dat ging allemaal oke.
maar nu wil ik gegevens tonen.
ik heb een php bestand dat heet gegevenstonen.php
met daarin een query:
Code:
<?php
$username="mijncds";
$password="mijnpasword";
$database="cds";
$band=$_POST['band'];
$titel=$_POST['titel'];
$jaar=$_POST['jaar'];
$platenmaatschappij=$_POST['platenmaatschappij'];
$genre=$_POST['genre'];
$info=$_POST['info'];
mysql_connect('localhost','mijncds','mijnpasword');
mysql_select_db(cds) or die ("Unable to select database");
mysql_query("select from cds (band, titel)
VALUES ('$band','$titel')");
mysql_close();
?>
en in joomla een artikel met daarin een zoekopdracht.
code:
Code:
gegevens uit de database tonen database info <form action="gegevenstonen.php" method="post"> Value1: <input name="band" type="text" /><br /> <input type="Submit" /> </form>
je kunt hiermee de naam van een gevraagde muziekband zoeken, + titel, in een database.
eigenlijk gaat alles goed maar als gegevenstonen.php in beeld komt verschijnt er niets. behalve dan de tekst die ik in de pagina heb staan, zoiets als 'hier uw gegevens: '
de vraag is dan ook: wat voor opdracht geef ik om de resultaten daadwerkelijk in beeld te krijgen?
is dat een echo opdracht? en zo ja, wat is de phpcode dan? en ook zo niet, wat is dan de juist php code om de gevraagde data weer te geven?
Laatst bewerkt: