• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens transformeren naar ander tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hig87

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Hallo experts,

Voor een juiste draaitabel heb ik gegevens nodig van een ander tabblad. Handmatig is dit natuurlijk geen probleem, maar dit zou ook d.m.v. een formule moeten kunnen denk ik.

Hieronder zien jullie een test document. Ik zou bij het tabblad "Gegevens" ook de functie van de medewerker willen hebben. De functie staat op het tabblad "Functies met de zelfde werknemers." Hoe transformeer ik dit naar de juiste medewerker naar de tabblad "Gegevens"? Ik heb lang op internet gekeken, en met de functie vert. zoeken geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Bijlagen

Dit kan met de volgende matrix formule in D2 (afsluiten met Ctrl+Shift+Enter):
Code:
ENG: =INDEX(Functies!$D$2:$D$4;MATCH(A2&B2&C2;Functies!$A$2:$A$4&Functies!$B$2:$B$4&Functies!$C$2:$C$4;0))
NLD: =INDEX(Functies!$D$2:$D$4;VERGELIJKEN(A2&B2&C2;Functies!$A$2:$A$4&Functies!$B$2:$B$4&Functies!$C$2:$C$4;0))

Dat kan met een matrixformule. Of anders kan je een hulpkolom gebruiken

Code:
=INDEX(Functies!$D$2:$D$4;VERGELIJKEN(A2&B2&C2;Functies!$A$2:$A$4&Functies!$B$2:$B$4&Functies!$C$2:$C$4;0))
Afsluiten met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>

Bijlagen

Bedankt beiden! Dit ziet er goed uit! Is het ook mogelijk om de formule door te trekken? Nu krijg ik hierbij nog een foutmelding.

Je moet het bereik even aanpassen. bv $D$2:$D$4 moet worden $D$2:$D$100. Omdat het een matrixformule is kan je beter geen hele kolommen gebruiken.

Bedankt voor je antwoord. Ik krijg dan alleen op een of andere manier een foutmelding (#Waarde!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan