• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit één cel halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrabbit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Ik heb een bestaande lijst waar in een bepaalde kolom de volgende gegevens in één cel staan, bv : jos09.02-01. Nu wil ik graag de naam, de datum en de volgnummer in een aparte kolom zetten. is dit mogelijk zonder dat ik die allemaal handmatig moet omzetten?

Beste hoornvan,

De gegevens in jou macro staan van elkaar. Bij mij staan ze aan elkaar vast en splitst hij dus niets op.
Is dit ook mogenlijk dat hij de naam er als tekst uit haalt en de datum:rolleyes:?

Beste hoornvan,

De gegevens in jou macro staan van elkaar. Bij mij staan ze aan elkaar vast en splitst hij dus niets op.
Is dit ook mogenlijk dat hij de naam er als tekst uit haalt en de datum:rolleyes:?

Als de layout vaststaat en uitsluitend de lengte van de namen variabel is, zou je het via onderstaande formules kunnen doen.

In cel A1 staat de jos09.02-01

Code:
jos         =LINKS(A1;VIND.SPEC(D1;A1)-1)		
09.02     =DEEL(A1;LENGTE(A1)-7;5)
01         =RECHTS(A1;2)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
bedankt roncancio,

Blijkbaar simpel, maar je moet het weten hé.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan