• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit 1 cel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed Stoop

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Ik heb in cel A1 een grote hoeveelheid e-mailadressen staan. IK wil deze spiltsen en in B1, B2, B3 zetten. Ik heb de vorige vraag daarover gezien maar kom er niet uit.
De adressen staan genoteerd als: brat_21_sert@hotmail.com; dres245@gmail.net

Kan iemand mij op weg helpen met de macro?

Als deze mailadressen gescheiden zijn door een "puntkomma", kan dat bij Menu>Data>Tekst naar kolommen, gescheiden aanvinken, volgende, puntkomma aanvinken, voltooien.

Pfuh

Sukkel die ik ben, had ik ook kunnen weten! Bedankt. Nu staat het in A1, B1, C1 enz. Hoe krijg ik dit nu omgedraaid naar A1, A2, A3 enz. Ik vraag wel erg veel. Ik weet het.

Sukkel die ik ben, had ik ook kunnen weten! Bedankt. Nu staat het in A1, B1, C1 enz. Hoe krijg ik dit nu omgedraaid naar A1, A2, A3 enz. Ik vraag wel erg veel. Ik weet het.

Selecteer de cellen B1 t/m, en rechtermuis voor kopieëren, dan naar A2 voor plakken speciaal, vinkje bij "Transponeren", OK.
Daarna cellen B1 t/m selecteren en klik Delete daarna Enter.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan