• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit 2 cellen halen en samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cremerhm

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Nog een vraagje ..... ik denk een simpele, maar ik kom er (weer) niet uit.

Ik ben een document aan het maken waarin ik bonussen uit kan rekenen.
Nu heb ik een tabblad waar ik op basis van uren uit reken vanaf wanneer iemand bonus krijgt.

Op het volgende tabblad wil ik standaard een "bonusformulier" maken waarop komt te staan wanneer een bepaalde staffel wordt uitgekeerd. Hier wil ik graag de uitkomst invullen van het eerdere tabblad, waarvan de gegevens steeds in 2 kolommen staan.

Nu heb ik de formule:"='Rekenmodel tabblad1!E16& - 'Rekenmodel tabblad1'!F16
Die werkt op zich prima, hij haalt de gegevens uit de cellen die nodig zijn en voegt ze toe in 1 cel.
Echter, hij geeft als waarde 10,2 - 13,352 terwijl op tabblad 1 in de ene kolom 10 staat en in de andere 13, m.a.w. er ontstaat een afrondingsverschil.

Wanneer ik in de celeigenschappen aangeeft dat er geen decimalen gebruikt moeten worden helpt dit niet, waarschijnlijk omdat hij de gegevens ergens anders vandaan haalt en niet zelf berekent of zo?

Wat is de truc?

Code:
=INTEGER(A1)&"-"&INTEGER(B1)

Joske

wauw ........

Ik laat dit topic even open.
Misschien komen er nog meer vragen op basis van hetzelfde document, topictitel klopt dan wellicht niet meer, maar anders krijg je zoveel verschillende topics.

Mocht een modje het hier niet mee eens zijn hoor ik het graag.
Dan geef ik deze status opgelost (dan Joske) en open ik een nieuw wanneer nodig.

Sjit....moet er toch even op terugkomen.
Er blijft een afrondingsverschil bestaan.

Uitkomst op tabblad1 cel E16 is 10.2 en van F16 is 13,53 zet ik de decimalen uit dan maakt hij hiervan 10 en 14
Wanneer ik de formule van Joske toepas dan krijg ik als uitkomst 10 - 13
M.a.w. de een rond af naar boven, de ander naar onder?

cremerhm,

en hoe werkt dit:

Code:
=afronden(A1;2)&"-"&afronden(B1;2)

?

@ Haije

Code:
=AFRONDEN(A1;0)&"-"&AFRONDEN(B1;0)

Zo werkt ie wel

Joske :thumb:

Maar er zijn meerdere wegen naar Rome :

Code: