• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit 2 tabbladen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luukie

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Beste mensen,

Ik heb een bestand met ca. 10.000 regels. Allemaal NAW gegevens. Iedere regel/NAW heeft een uniek ID nummer in kolom A.

Ik heb een tweede bestand met historieregels. Hierin staat een kolom ID en een kolom Historie. (niet alle ID's uit bestand 1 bestaan ook in bestand 2 omdat niet iedereen historie heeft)

Nu wil ik de twee werkbladen samenvoegen tot 1. In mijn eerste bestand heb ik dus een lege kolom Historie toegevoegd die gevuld moet worden met de historie uit tabblad 2. De koppeling is het unieke ID nummer.

Sorteren op ID en vervolgens als kolom kopieëren is niet de oplossing. Het moet met een formule of anders VBA. (Formule heeft voorkeur)

Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd ter verduidelijking.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,

L Schouten

Bekijk bijlage Historie.xls

Laatst bewerkt:
Luukie,

Probeer het hier eens mee :
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A3;Historie!$A$2:$B$4;2;ONWAAR));"Geen Historie";VERT.ZOEKEN(A3;Historie!$A$2:$B$4;2;ONWAAR))

Als er geen historie is verschijn de tekst : Geen historie

Bijlagen

Bedankt! ik heb het probleem met de formule op kunnen lossen.

Moest nog even prutsen met de range e.d. maar het is me gelukt.

Bedankt nogmaals!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan