• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit 2 tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aiesch

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Forumleden,

graag ontving ik een oplossing voor volgend excel probleem:
heb een bestand met 2 tabbladen. Op het eerste tabblad staan in kolom A "productnamen" in kolom B "aantal in stock".
Nu wil ik op tabblad twee een tabel opbouwen die enkel bestaat uit de productnamen van het eerste tabblad waar de waarde van "aantal in stock" lager is dan een vooraf bepaalde waarde.

voorbeeld:
tabblad 1: product "balpen rood" stock "10"
tabblad 1: product "viltstift geel" stock "15"
tabblad 1: product "potlood" stock "9"
tabblad 1: product "klasseur A4" stock "7

resultaat zou moeten zijn:
tabblad 2: product "balpen rood" indien stock "<5"
tabblad 2: product "viltstift geel" indien stock "<20"
tabblad 2: product "potlood" indien stock "<10"
tabblad 2: product "klasseur A4" stock "<5"

Bij het resultaat zouden er geen blanco lijnen mogen staan!

Is er iemand die hiervoor een oplossing kan voorstellen?

Alvast bedank voor de moeite.

Groeten Rudy

Om een idee te krijgen:
1) Om hoeveel lijnen gaat het?
2) Om hoeveel verschillende producten gaat het?
3) Hoeveel grenzen heb je voor de stock, en zit daar nog een regelmaat in?

Richard

Richard,

het gaat over een honderdtal produkten dus een hondertal lijnen
er zit niet echt een regelmaat in de stockbegrenzing, de stockbegrenzing zou op een 5-tal begrtenzingen kunnen gebracht worden

Groeten

Cobbe,

het is inderdaad ook op het aangehaalde forum gelanceerd.

Groeten Rudy

sa11,

hartelijk dank voor de oplossing. Dit gaat inderdaad naar datgene wat ik voor ogen had. Een bijkomende vraag is echter nog of dit ook gaat voor een minimum getal per onderdeel. Dit wil zeggen bijv balpen rood kleiner dan 5, viltstyft geel kleiner dan 7, klasseur A4 kleiner dan 10 bijvoorbeeld.
Nogmaals dank.

Zo kan het natuurlijk ook, maar het is de bedoeling dat er op blad 2 een bestelbon met vastgestelde layout komt met de te bestellen producten.
Werken met filter geeft mij dus niet het gewenste resultaat. Toch bedankt voor het idee!!

mvg Rudy

Laatst bewerkt:
sa11,
dit is idd het resultaat dat ik voor ogen had. Bedankt voor de moeite en de tijd die hierin gestoken is.
Ik wil ook iedereen die een poging heeft ondernomen heeft om mijn probleem op te lossen hierbij nog bedanken.
groeten Rudy

PS voor mij mag deze topic gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan