gegevens uit 2 tabellen halen naar 1 formulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyg

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
18
Hallo
ik ben bezig met een storingsformulier voor machines in dit formulier moeten ze kunnen aangeven hoelang ze gewerkt hebben en wat voor soort storing er was enz. enz. dat werkt prima. Maar nu moeten ze ook aangeven wat voor onderdelen ze hebben gebruikt voor het repareren van die machine en wat de prijs is van die onderdelen. Deze onderdelen en de prijs staan in een heel andere tabel en het lukt mij niet om ze goed in het formulier te krijgen. want ik wil dat ze dan het onderdeel kunnen selecteren of kunnen zoeken en dat dan automatisch de prijs er bij komt. Nu staan er 2 tekstvakjes en ik heb geprobeerd die te koppelen aan de tabel maar als ik het formulier open staat er in die 2 vakjes #naam?
kan iemand mij helpen?

groeten en alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Heb je voor de reparatiegegevens een aparte tabel gemaakt voor de gebruikte onderdelen? Zo ja, dan is die tabel neem ik aan gekoppeld aan de hoofdtabel van de reparaties, die dan weer gekoppeld zal zijn aan de tabel Machines.
Op je hoofdformulier reparaties zul je dan met keuzelijsten een machine moeten kunnen kiezen en met behulp van een doorlopend subformulier bijvoorbeeld de onderdelen kunnen toevoegen. Dat kan dan uiteraard ook weer met keuzelijsten. Tekstvakken met de prijs kun je vervolgens koppelen aan de keuzelijst voor de onderdelen. De prijs zou ik ook opslaan in de tabel [tReparatie_Details] (zoals ik hem zou noemen) zodat je altijd bij een reparatie de op dat moment geldende prijs verrekent. Een aanpassing van de prijs voor toekomstige reparaties mag uiteraard geen consequenties hebben voor oudere gemaakte kosten.
Een tekstvak koppelen aan een keuzelijst doe je met het commando Column. Als je een keuzelijst cboOnderdeel hebt, met in kolom1 de OnderdeelID, in kolom 2 de OnderdeelNaam en in kolom 3 de OnderdeelPrijs, dan gebruik je de volgende code op het <Na Bijwerken> gebeurtenis van de keuzelijst:

Me.txtPrijs=Me.cboOnderdeel.Column(2)

Het tekstvak geef je dan als Besturingselementbron het veld in de tabel [tReparatie_Details]
 
ik heb inderdaad een nieuwe tabel gemaakt en er bestaat een tabel met de onderdelen die nodige zijn voor een reparatie ook is er weer een aparte tabel voor de machines. Uit jouw verhaal maak ik op dat ik die drie aan elkaar moet koppelen d.m.v relaties. (klopt dat?)
Daarna komt er een stuk over commando's invoeren en ik heb daar nog nooit mee gewerkt. moet ik die commando's invoeren bij 'opbouwfunctie voor programmacodes' ?

ik dank je voor je snelle en waardevolle reactie :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan