Gegevens uit 2 tabellen in 1 array plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigorei

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Mijn vraag:

Ik heb in een database 2 tabellen:

tabel product met de volgende velden:

id artikelnummer minimumafname

tabel artikelprijs met de volgende velden:

id artikelnummer brutoprijs

Ik probeer nu een query te maken zodat de minimumafname en brutoprijs 1 array te voegen. Dit zodat er zometeen mee gerekend kan worden.

PHP:
<?php 

include_once("db.php");
error_reporting(E_ALL);

$sql = "SELECT minimumafname, brutoprijs FROM producten INNER JOIN artikelprijs WHERE producten.artikelnummer = 865720";

$result = mysql_query($sql);
if (!$result) {
		die('Invalid query: ' . mysql_error());
		echo $sql;

while ($p = mysql_fetch_assoc($result)) {

$artikelnummer = 	$p["artikelcode_leverancier"];
$brutoprijs	=		$p["brutoprijs"];
$minumumafname	=	$p["minimumafname"];

print_r($p);

}
}		
?>

Het script werkt niet. De brutoprijs en minimumafname van artikelnummer 865720 worden niet in een array geplaatst en getoond op het scherm. Wat doe ik verkeerd? Of zit ik in een verkeerde hoek te denken? Ik ben mezelf php / mysql aan het aanleren en kom hier niet uit.

Groeten Sigorei

Ten eerste kloppen je haakjes niet. De while loop zit in de if, dat betekent dat de rij op dit moment alleen opgehaald wordt als de query mislukt is. Je zult je } moeten verplaatsen; er moet er een boven de while staan om de if te sluiten ipv beide onder.

Verder haal je artikelcode_leverancier niet op dus die kun je ook niet in een variabele stoppen. De overige twee zouden het moeten doen. Houd er rekening mee dat je de inhoud van de array print, en niet je nieuwe variabelen. Is opzich geen probleem maar just so you know.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan