Gegevens uit acces formulier vanuit de mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMW02

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Goedemiddag,

Momenteel ben ik bezig met een opdrachtfax, deze wil ik eigenlijk rechsstreeks vanuit acces per mail verzenden. Dit doe ik door eigenlijk alle ingevulde gegegens te laten overnemen. Echter terwijl ik dit doe kom ik er achter dat er een maximum zit aan het aantal tekens wat je kan progameren in VBA . Kan iemand mij hier misschien mee op weg helpen ? Of heeft iemand wellicht een andere oplossing ? Onderstaand mijn code , alvast bedankt

Code:
Private Sub Knop38_Click()
On Error GoTo Err_Melding_Aanlevering_Click

stLinkCriteria = "[Dossiernummer]=" & Me![Dossiernummer]

DoCmd.SendObject , , , "Onderhoud@logicx.nl", "Aanlevering@logicx.nl;" & Me![E-mailadres], , "" & Me![Bestemming plaats] & " / " & Me![Tekst318] & " / " &Me![Voornaam] & "/" & Me![Achternaam] & Me![Kenteken] & " / " & Me![Model] & " / " & " / " & Me![Klasse] & " / " & Me![Dossiernummer], "OPDRACHTBEVESTIGING" & vbCrLf &  vbCrLf & vbCrLf & "OPDRACHTGEVER" & vbCrLf &  "Dossiernummer          :" & Me![Dossiernummer] & vbCrLf  &  "Dossiernummer ALC          :" & Me![Incidentnummer] & vbCrLf & "Opdrachtgever    : "&Me![Keuzelijst178] & " / " & Me![Tekst650] & vbCrLf & "Chauffeur    : "&Me![Voornaam] & "/" & Me![Achternaam] & vbCrLf & "REISSCHEMA" & vbCrLf  &  "Vertrek           :" & Me![Datum aanlevering] & "/" & Me![Tekst556] & vbCrLf & "Aankomst      :" & Me![Verwachte aankomst datum] & " / " & Me![Tekst554] & vbCrLf & "Vertrek locatie      :" & vbCrLf &  "Wissellocatie      :" & vbCrLf & "Aanleverlocatie    : "&Me![Tekst585] & " / " & Me![Bestemming postcode] & " / " & Me![Bestemming plaats] &  " / " & Me![Tekst318] & vbCrLf & "Terugreis       :" & Me![Retour modaliteit] & vbCrLf & "Thuiskomst   :" & Me![Datum]

Groeten Marcel

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je de code willen opmaken met de CODE knop? Maakt hem een stuk leesbaarder.

Goedemiddag,
Ik begrijp even niet helemaal wat je bedoeld , ik heb het letterlijk zo uit Visual Basics gehaald

Groeten

Dat snap ik, maar code moet je eigenlijk opmaken met de CODE knop. Als je de eerste topic opent (<Bericht aanpassen>) in de Geavanceerde modus, en de code selecteert, heb je een knop < # > en dat is de Code knop. Alternatief (doe ik zelf altijd) is de tags [ code ] vóór het begin van de code en [/ code ] achter het eind van de typen. Zonder de spaties, want anders werkt de code niet.

Om een iets duidelijker beeld te krijgen, hebben we denk ik een db nodig. Als ik je code letterlijk pak, en alle variabelen (die ik uiteraard niet heb) vervang door vergelijkbare vaste tekst, dan doet de code het namelijk. Dus daar ligt het niet aan.

Oke even kijken of hoe ik mijn database moet uploaden , het klopt inderdaad dat de code gewoon functioneerd , echter wil ik nog meer tekst toevoegen. Echter geeft hij dan een foutmelding , want dit is nog maar de helft van het formulier wat hij moet overnemen.

Waarom wek je dan eerst de indruk dat deze code al niet meer werkt? Had ik de test niet hoeven doen :). Je db moet je eerst Comprimeren en Herstellen, dan zippen en dan kun je hem wel uploaden. Hoop ik voor je ;). Is het bestand nog te groot, dan kun je met WinRar deelbestanden van 100kb maken, en dan lukt het waarschijnlijk wel. Alternatief is een server als www.mijnbestand.nl gebruiken, dan kunnen we hem daar downloaden. Hoef je hem ook niet te zippen.

Goedemorgen

Sorry dat ik deze indruk heb gewekt. Ik gebruik dit voor een deelproject op mijn werk , en bepaalde informatie wil ik niet delen.

De huidige code die ik gebruik werk perfect echter wanneer ik hem uitbreidt , en de code vraag nog meer tekst over te nemen geeft het systeem aan :
"verwacht regeleinde". Na wat uitzoek werk kom ik tot de conclusie dat dit te maken heeft met het aantal tekens. Hierdoor kan ik niet alle noodzalijke gegevens overnemen.

Nou ben ik bang dat ik dit niet door een code kan omzijlen , nou heb ik zitten denken wellicht kan ik een sjabloon maken in Microsoft Word en dat Acces ingevulde gegevens overneemt in Word. Echter ben ik bang dat ik dan met hetzelfde probleem te maken krijg. Ik hoop dat ik mijn vraag cq probleem cq uitdaging wat duidelijker heb gemaakt.

Alvast bedankt ,

Groeten ,

Marcel

Een string kan een bepaalde lengte hebben, en ik vermoed dat die in SendObject rond de 255 tekens ligt. Een veel mooiere oplossing is dan om een Outlook sessie te openen, en van daaruit de mail op te bouwen. Dus geen Sendobject gebruiken maar de Outlook bibliotheek.

Oke dankje ! Ja dat vermoeden had ik ook , echter moet ik dan nog elke keer de informatie zelf invullen begrijp ik ofniet ? Ik zou namelijk graag de informatie alleen in mijn formulier in de database invullen en vervolgens deze info vanuit hier te versturen , zonder dat ik in de mail nog weer wat moet typen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan