• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit alle tabbladen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

greydanus

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo,

wie o wie kan mij helpen bij het volgende, ik heb een bestandje waarin meerdere tabbladen kunnen worden gemaakt (echter met verschillende namen). De indeling van alle tabbladen is hetzelfde. Nu wil ik graag in een apart tabblad (totaal uren), gegevens die aan 2 criteria voldoen bij elkaar optellen. Met 1 tabblad lukt het wel, maar ik wil graag de gegevens van alle tabbladen bij elkaar optellen.

{=SOM(ALS((tst2!$L$6:$L24=B$2)*(tst2!$K$6:$K24=$A3);tst2!$M$6:$M24))} deze formule heb ik nu in gebruik, de "tst2!" moet eigenlijk worden vervangen voor "alle tabbladen"
Ik heb ook al geprobeerd om de de kolommen K L M met namen de definieren maar dat lukt ook niet.

Ik zal het bestandje bijvoegen zodat het hopelijk duidelijk word wat ik bedoel.

gr, Johan

Bijlagen

Beste greydanus ;)

Om hoeveel tabbladen gaat het in totaal ?

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

het probleem is dat er een onbekend aantal bladen bij gemaakt kunnen worden, en zoals ik al aangaf in de vraag, de namen van de tabbladen zijn ook allemaal verschillend.

Dus dit is eigenlijk niet de oplossing die ik zoek.

gr Johan

Beste greydanus ;)

Dan vrees ik voor jou, dat je dit allemaal handmatig gaat moeten invullen als er geen logica in je structuur zit.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

Volgens mij heb ik er wel structuur in, de indeling van de pagina's zijn allemaal het zelfde. Het tabblad leeg wordt gekopieerd. In het gekopieerde blad worden gegevens ingevuld. De gegevens van kolom k,l en m wil ik graag bij elkaar opgeteld hebben in het eerste werkblad (of in een nieuw bestand). Misschien is het ook mogelijk via VBA, maar mijn kennis is daar ook in beperkt.
Ik heb wel gezocht op het forum maar ik kan niet iets vinden wat mij verder zou kunnen helpen.

Gr Johan

hallo snb en Haije,

Ik heb het probleem kunnen oplossen met de oplossing van Haije :)

Mijn dank is zeer groot :thumb:

Groetjes Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan