• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit ander bestand halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dokman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2023
Hallo,

Ik ben bezig met en projectje op mijn werk. Maar kan 1 ding niet vinden. Of ik weet niet hoe ik het beste kan zoeken in Google.

Ik heb 2 bestanden. (Bestanden zijn toegevoegd)
1 Invul bestand
1 Database bestand, deze wordt elke dag aangevuld met orders uit en ander systeem.

Hoofdbestand.xlsx In cel H9 wordt en productie code getypt of en barcode gescand.
Deze productie code kunnen we terugvinden in het bestand Databestand.xlsx. In kolom A.

Nu wil ik graag dat hij in Hoofdbestand.xlsx in cel H11 de gegevens die in het bestand
Databestand.xlsx staan in kolom B invult in cel H11.

Het bestand Hoofdbestand.xlsx staat in een andere map dan het Databestand.xlsx bestand.

Ik weet niet of ik die via VBA kan doen of gewoon met en code regel?

Alvast bedankt voor het mee denken/werken

Bijlagen

Wil je alle gegevens uit kolomB in één cel plaatsen

Is dit wat je zoekt?

Formule staat in H11van Hoofdbestand.
Heb in Databestand de Production nummers en de Descr nummers aangepast zodat je in het hoofdbestand beter ziet dat het veranderd.
je moet er wel voor zorgen dat de twee bestanden steed in dezelfde map op de PC staan.

Bijlagen

Super dank u wel.
Heb even de pad naam verandert en het tabblad naam. Alleen het document waar hij de gegevens uit haalt.
Is oneindig lang. Want zit nu al op de 54248 regels.

Kan ik in de code ook oneindig in stellen. Want heb nu de waar de op 19000 gezet.

=VERT.ZOEKEN(H9;'F:\Reports\[data.xlsx]Data'!$A$2:$B$19000;2;ONWAAR)

zo dan?
Code:
=VERT.ZOEKEN(H9;'F:\Reports\[data.xlsx]Data'!$A$2:$B$1000000;2;ONWAAR)

Dank jullie wel allemaal voor het helpen.

Is er ook en manier hoe ik deze bestanden kan openen in een Browser. en dan alle velden invul en dat het dan ook gewoon werkt.
Niet alle computers hier hebben excel, maar wel Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan