• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit ander document

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Goedemorgen, ik heb een sheet met werktijden van medewerkers, nu wil ik graag in de sheet "output" zijn of haar naam invullen en dan de werktijden uit de andere sheet zien. Hoe zou dat moeten? De sheet " agf week 43" verandert steeds van naam ( afhankelijk van de week). En de medewerkers staan ook bijna nooit op dezelfde positie. (gaan weg of komen erbij).

Bas:)

Bekijk bijlage agf week 43.xls

Bekijk bijlage output.xls

Met beide documenten open zou je formule in cel A8 van Blad1 van bestand "output(1)" er ongeveer zo moeten uitzien.
Code:
=VLOOKUP($D$4;INDIRECT("'["&$D$3&".xls]Blad1'!$A$3:$W$20");COLUMNS($A:A)+1;0)
Let goed op de positie van enkele en dubbele quotes.
In cel D3 bevindt zich de naam van het bestand: agf week 43
In cel D4 bevindt zich een naam van een medewerker, waarbij die naam exact hetzelfde gespeld is als in kolom A van bestand "agf week 43".
Deze formule kun je naar rechts slepen.
De cellen waar je deze formule naartoe sleept moet je kolom per kolom formatteren als "Time" of "General"

Met beide documenten open zou je formule in cel A8 van Blad1 van bestand "output(1)" er ongeveer zo moeten uitzien.
Code:
=VLOOKUP($D$4;INDIRECT("'["&$D$3&".xls]Blad1'!$A$3:$W$20");COLUMNS($A:A)+1;0)
Let goed op de positie van enkele en dubbele quotes.
In cel D3 bevindt zich de naam van het bestand: agf week 43
In cel D4 bevindt zich een naam van een medewerker, waarbij die naam exact hetzelfde gespeld is als in kolom A van bestand "agf week 43".
Deze formule kun je naar rechts slepen.
De cellen waar je deze formule naartoe sleept moet je kolom per kolom formatteren als "Time" of "General"
Ik doe precies wat je schrijft, zowel met kopiëren als met overtypen krijg ik gelijk een fout van excel, nl dat D3 niet goed zou zijn. Enig idee wat ik fout doe??

Als je de Nederlandse versie hebt, moet je de formule even omzetten/vertalen.
Of/en:
Beide bestanden moeten open staan met de =indirect functie.

hoi

probeer het anders in het nederlands
Code:
=VERT.ZOEKEN($D$4;INDIRECT("'["&$D$3&".xls]Blad1'!$A$3:$W$20");KOLOMMEN($A:A)+1;0)

groet sylvester

Sorry, ik begrijp wat er staat, kan de formule redelijk begrijpen, maar dat stukje over de =indirecte functie " aanzetten" begrijp ik niet. Ik krijg gelijk een foutmelding in D3.
Graag nogmaals jullie uitleg:)

Sylvester, ik heb het bekeken. Had ik ook al gedaan, en gegoogeld, maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Als ik die code kopieer dan krijg ik de foutmelding, terwijl jullie het getest hebben en het werkt. Ik werk met excel 2003. Het zal ongetwijfeld aan mijn onkunde liggen:(

Kun je een screenshot van de foutmelding nemen en hier plaatsen?

Heren, heb het screenshot toegevoegd.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen.;)
screenshot.GIF

Laat in cel D3 het achtervoegsel ".xls" weg bij de bestandsnaam. De formule voegt die ".xls" reeds toe.

Beste Wher, dat verandert niets. Foutmelding blijft staan.

In bijlage het bestand "output(1)" met de formule er in. Deze formule geeft "#ref" zolang het bij jou het andere bestand, "agf week 43" niet openstaat.
Ook in bijlage een printscreen van de werkende formule.

Bijlagen

• output(1).zip
    output(1).zip
    2,7 KB · Weergaven: 18
  • formule-1000.jpg
    formule-1000.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 32
Wher, helemaal toppie! A.d.h.v. jou document, heb ik de boel kunnen verbouwen tot wat ik wilde.

Hartelijk bedankt, en de rest natuurlijk ook! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan