• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit ander excel bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Beste allemaal,

Ik heb 1 bestand met hierin al onze klant gegevens (klant nummer / naam / adres /etc).
Nu heb ik verschillende excel calculatie / werkvoorbereiding documenten waarin ik wil gegevens wil halen vanuit het klanten bestand.

Alles vind plaats op het netwerk, zodat iedereen erbij kan.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Zet ik het klantenbestand in de zelfde map als de werkvoorbereidingen?

Ik zou de gegevens graag opvragen vanuit een invoer veld, waarin ik bijvoorbeeld klantnummer invul.
vervolgens moeten de andere cellen (naam / adres etc ) gevuld worden met de bijbehorende waardes.

Hiervoor gebruik ik nu:
Code:
 =ZOEKEN(D1;'\\sqlnt02\Data\DATA\[KL_CS.xls]KL_CS'!$A$1:$A$65536;'\\sqlnt02\Data\DATA\[KL_CS.xls]KL_CS'!$D$1:$D$65536)
Zoals je kunt zien, staat in D1 het gewenste klantnummer, deze gaat hij opzoeken in kolom A, en vervolgens zoekt hij bijbehorende waarde in kolom D.

Maar dit werkt echt super slecht, is gigantisch fout gevoelig. De helft van de keren werkt het helemaal niet, wordt de verkeerde weergegeven of veranderd hij de formule.

Dus heeft er iemand een betere methode?
Maakt het uit waar ik het moeder bestand neerzet?
En is het makkelijk door te kopiëren naar mijn andere Excel documenten?

Graag advies,
al het advies is welkom.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Mvg

Joost

Joost,

In principe maakt het niet uit waar het bestand staat als het maar goed bereikbaar is (voor iedereen).
Wat mij niet duidelijk is is wat er fout gaat. Waarom is het fout gevoelig?
Waarom werkt het niet, wat is de achtergrond?
Als de verkeerde wordt weergegeven dan zou ik even kijken in de database zelf, is de sleutel in de A kolom wel
uniek? De formule veranderd alleen als iemand deze aanpast, dit gebeurt niet spontaan.
Graag wat meer informatie over wat er aan de hand is anders kunnen we niet veel voor je doen.

Over Zoeken:
Als de functie ZOEKEN de zoekwaarde niet kan vinden, is het resultaat van de functie de grootste waarde in
zoekvector die kleiner is dan of gelijk is aan zoekwaarde.
Of te wel als de functie de zoekwaarde niet kan vinden neemt hij degene die het dichts in de buurt zit.
Beter kun je vert.zoeken gebruiken waarbij je kan aangeven dat naar de exacte zoekwaarde moet worden
gezocht.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan