goedlichtJoost
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mrt 2012
Beste allemaal,
Ik heb 1 bestand met hierin al onze klant gegevens (klant nummer / naam / adres /etc).
Nu heb ik verschillende excel calculatie / werkvoorbereiding documenten waarin ik wil gegevens wil halen vanuit het klanten bestand.
Alles vind plaats op het netwerk, zodat iedereen erbij kan.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Zet ik het klantenbestand in de zelfde map als de werkvoorbereidingen?
Ik zou de gegevens graag opvragen vanuit een invoer veld, waarin ik bijvoorbeeld klantnummer invul.
vervolgens moeten de andere cellen (naam / adres etc ) gevuld worden met de bijbehorende waardes.
Hiervoor gebruik ik nu:
Zoals je kunt zien, staat in D1 het gewenste klantnummer, deze gaat hij opzoeken in kolom A, en vervolgens zoekt hij bijbehorende waarde in kolom D.
Maar dit werkt echt super slecht, is gigantisch fout gevoelig. De helft van de keren werkt het helemaal niet, wordt de verkeerde weergegeven of veranderd hij de formule.
Dus heeft er iemand een betere methode?
Maakt het uit waar ik het moeder bestand neerzet?
En is het makkelijk door te kopiëren naar mijn andere Excel documenten?
Graag advies,
al het advies is welkom.
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Mvg
Joost
Ik heb 1 bestand met hierin al onze klant gegevens (klant nummer / naam / adres /etc).
Nu heb ik verschillende excel calculatie / werkvoorbereiding documenten waarin ik wil gegevens wil halen vanuit het klanten bestand.
Alles vind plaats op het netwerk, zodat iedereen erbij kan.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Zet ik het klantenbestand in de zelfde map als de werkvoorbereidingen?
Ik zou de gegevens graag opvragen vanuit een invoer veld, waarin ik bijvoorbeeld klantnummer invul.
vervolgens moeten de andere cellen (naam / adres etc ) gevuld worden met de bijbehorende waardes.
Hiervoor gebruik ik nu:
Code:
=ZOEKEN(D1;'\\sqlnt02\Data\DATA\[KL_CS.xls]KL_CS'!$A$1:$A$65536;'\\sqlnt02\Data\DATA\[KL_CS.xls]KL_CS'!$D$1:$D$65536)
Maar dit werkt echt super slecht, is gigantisch fout gevoelig. De helft van de keren werkt het helemaal niet, wordt de verkeerde weergegeven of veranderd hij de formule.
Dus heeft er iemand een betere methode?
Maakt het uit waar ik het moeder bestand neerzet?
En is het makkelijk door te kopiëren naar mijn andere Excel documenten?
Graag advies,
al het advies is welkom.
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Mvg
Joost