• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit ander tabblad ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricardo35

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2011
Beste forumleden,

Ik zie je al denken, is dit niet al 100 x gevraagd :(

Ik kom er gewoonweg niet uit!! Heb al veel aan dit forum gehad maar ik krijg dit maar niet voor elkaar hoe simpel het ook lijkt...

De echte bestanden zijn iets groter en uitgebreider maar even versimpeld wat ik zou willen:

Ik heb een tabblad klantgegevens:
tabbladomzet2.jpg

en een tabblad omzet:
tabbladomzet.jpg

Ik ben al aan het knutsellen geweest met de als functie en vert zoeken.
Als voorbeeld heb ik kolom C even ingevoegd en heb ik met onderstaande formule bijvoorbeeld al iets wat er op lijkt...

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;Omzet!A$1:$A4;1;0));"nee";"ja")

Ik wil dus niet alleen een ja of nee zoals de gebruikte formule in kolom C , maar ik wil graag een werkende formule waarbij hij het klantnummer vergelijkt met hetgeen in de andere tabel staat en wanneer het klantnummer voorkomt ook daadwerkelijk de omzet laat zien die in die rij in een andere cel staat.

Ik heb dus reeds gezocht en ben nu voor de tweede keer weer een paar uur aan t knutsellen en prutsen maar kom er niet uit.... heeft iemand voor mij het verlossende antwoord want volgens mij heb ik vaak erg in de buurt gezeten maar t komt er maar niet uit wat ik wil.....

Met vriendelijke groet,

Ricardo

PS: Mogelijk heb ik het juiste topicje gewoonweg gemist dus ik zoek zelf uiteraard gewoon weer verder....maar schroom niet als je het antwoord weet :D

Laatst bewerkt:
Ricardo,

maak van:
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;Omzet!A$1:$A4;1;0));"nee";"ja")
eens dit:
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;Omzet!A$1:$[COLOR="red"]D[/COLOR]4;2;0));"nee";VERT.ZOEKEN(A2;Omzet!A$1:$[COLOR="red"]D[/COLOR]4;2;0))

als de gezochte waarde voorkomt dan wordt van die rij het gegeven uit kolom B getoond
het zoekgebied "Omzet!A$1:$D4" moet alle kolommen omvatten waar je gegevens uit wilt tonen, dus niet alleen kolom A

Ahh helemaal top!! In het vereenvoudigde voorbeeld werkt hij direct inderdaad zoals ik wil.
Ik ben druk aan het knutsellen in het originele bestand waar hij moet gaan werken dat is me nog niet gelukt. Ik ga door met proberen alvorens ik weer een vraag stel :D Bedankt!

Ik heb het nog niet voor elkaar.

In het oorspronkelijke bestand waar ik het ga toepassen heet de tab met omzet "QV Omzet rapportage "
Het klantnummer staat in kolom C en de omzet die ik wil zoeken staat in kolom S.
Dit bestand bevat 1161 rijen en gaat tot kolom AI.

In de tab met klantgegevens waar ik de formule opzet staat het klantnummer in kolom D en bevat 1855 rijen en gaat tot kolom U.

Tot zover heb ik nu dit er van gemaakt waarbij alle velden "nee" weergeven....ik ben er nog niet en weet nog niet waar ik de denkfout maak....

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(D2;' QV Omzet rapportage '!A$1:AJ$1855;19;0));"nee";VERT.ZOEKEN(A2;' QV Omzet rapportage '!A$1:AJ$1855;19;0))

Heb al verschillende versies geprobeerd, allen zonder foutmelding maar helaas nog niet de omzet die ik wil zien en alleen de meldingen op Nee. Ik heb uiteraard ook rijen met klantnummers geprobeerd die met zekerheid in de tab omzet voorkomen.

Laatst bewerkt:
Ahh gevonden....
Omdat in C het klantnummer staat moet ik vanuit daar beginnen met tellen en is het 17 en ik had de verwijzing naar de cel met klantnummer niet juist vandaar alle nee'tjes.

Deze werkt nu:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(D2;' QV Omzet rapportage '!C$2:U$1855;17;0));"nee";VERT.ZOEKEN(D2;' QV Omzet rapportage '!C$2:U$1855;17;0))

Hoe het bereik te bepalen heb ik nog niet helemaal begrepen maar dat zal een kwestie van oefenen zijn denk ik :D

Bedankt voor het op weg helpen Haije!!!!

Laatst bewerkt:
Ricardo,

de eerste kolom van het bereik moet altijd de kolom zijn die de zoekwaarde bevat.
Tip: geef het bereik een naam dmv invoegen naam (je kunt dan die naam gebruiken in je formules en dat m.i. werkt een stuk eenvoudiger)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan