• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit andere excel file halen zonder het te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Goede morgen Excellers,

Zou graag willen dat in een actieve excel file de ingevulde gegevens van een andere file automatisch in de actieve file wordt geupdated, zonder dat de andere file wordt geopend.
Wat ik tot nu toe heb gedaan is beide files geopend en een formule gemaakt in de file waar de gegevens moeten komen te staan.

Voorbeeld: file 1 heeft de naam voorraad en blad1 staan de gegevens. File2 heeft de naam Voorraadoverzicht.
File 2 behoort de gevens uit file 1 te halen zodra file 2 wordt geopend en op bijwerken wordt geklikt.
De bedoeling is dat meteen de totalen per lokatie worden berekent.
Ondertaand de formule die niet deze handeling kan uitvoeren, echter wel als ik file voorraad ook open heb staan.
Misschien is dat wel het probleem, dat het met een formule niet kan, want als ik per cel de gevens update lukt het wel.

=SOM.ALS('N:\Public\[voorraad.xlsx]Blad1'!$A:$A;$H6;'N:\Public\[voorraad.xlsx]Blad1'!$B:$B)

Ondertaande linken werkt het wel, zonder de file voorraad te openen.
=+'N:\Public\[voorraad.xls]Blad1'!$A2
=+'N:\Public\[voorraad.xls]Blad1'!$B2

Is er een oplossing om ook in combinatie met een formule zoals hierboven beschreven de gegevens bij te werken.
Als dit niet kan dan zal ik toch alle cellen van kolom a en B per cel eerst moeten bij werken en dan de formule toepassen binnen file 2.

Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg geformuleerd om antwoorden te krijgen op mijn vraag,
in iedergeval alvast bedankt.

Jan P

Naar mijn zegge is dat inderdaad niet mogelijk.
Ik zou een cel verwijzing maken naar de file waar je de gegevens uit ophaald. En dan die hele file via cel verwijzingen kopieren. cel verwijzingen naar andere bestanden werkt Excel wel automatisch bij.

Autoweek,

Bedankt voor je reactie, aangezien er niemand meer heeft gereageerd ga ik ervan uit dat er geen andere cq betere methodes zijn.

ik heb een probleem met het samenvoegen ik heb een document waar alle gegevens instaan maar er moeten wat berekeningen overgenomen worden uit het andere document doe je dat met de SOM.ALS functie?

Kpaulu,

als je een vraag hebt over Excel, wordt het in het algemeen niet op prijs gesteld dat je andermans vraag daarvoor "kaapt/misbruikt".

Begin een eigen vraag en lever een voorbeeldbestand waaruit je bedoeling blijkt.

het ging over hetzelfde maar het is hier opgelost sorry voor overlast

aangezien er niemand meer heeft gereageerd ga ik ervan uit dat er geen andere cq betere methodes zijn.
Er zijn verschillende methodes. De eenvoudigste is via een externe gegevensverbinding (menu Gegevens/Data). Zoek daar maar eens op.
Geef svp altijd aan welke excel versie je gebruikt. Voorbeeld files zijn ook altijd erg handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan