• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit andere excelbestanden inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pienjo

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Allen,

ik ben nieuw hier op het forum dus eerst en vooral mijn excuses indien ik hier een foutje maak. Het volgende probleem dient opgelost te worden. Help-functie van excel biedt geen oplossing.

Er zijn een hele boel gelijkaardige bestanden waarin dag-informatie wordt opgeslagen. Een worksheet die dagelijks ingevuld in opgeslagen wordt. Nu wil ik uit deze verschillende bestanden telkens bepaalde cellen (waardes) verzamelen in één centrale worksheet (ander bestand).

Op diverse sites heb ik al verschillende dingen gevonden, maar nergens een concreet voorbeeld.

VBA is niet nieuw voor mij, maar een expert ben ik zeker niet.

Alvast bedankt,

Stijn

Jup dat ziet er inderdaad interesant uit. Ik zal het morgen in de loop van de dag eens proberen. Alvast bedankt.

Stijn

Hartelijk dank,

ik ben hier geweldig mee geholpen. Nu kan ik verder...

Stijn :thumb:

'lo

Ik krijg momenteel de volgende foutmelding (zie bijlage). Er loopt iets mis bij mijn 'Range' in de opbouw van mijn argument (arg). Mijn projectje kan ik niet uploaden omdat dit te veel vertrouwelijke informatie bevat.

Kan iemand mij verder helpen?

Bijlagen

• fout1004.JPG
    fout1004.JPG
    46 KB · Weergaven: 70
Stin,
Als je nogmaals de code gebruikt en in het schempje op de knop Foutopsporing klikt dan wodt de regel waarin de fout staat gemarkeerd. Maak daar dan een schermafdruk van en plaats dat hier. Kunnen de deskundigen zien waar het precies fout gaat.

Ok, ik dacht dat het duidelijk was. In deze bijlage heb ik de regel in kwestie aangeduid.

Bijlagen

• fout1004.JPG
    fout1004.JPG
    44,9 KB · Weergaven: 84
Ik heb dit stukje als volgt geschreven:

--------------------------------------------------------------------------------------

Do While i < Eindrij 'zolang herhalen als er gedefinieerde cellen/data zijn

'Alle nodige informatie uit de kostenkalender halen
Datum = Worksheets("Kostenkalender" & Year(Date)).Cells(Startrij + i, 2)
D = Day(Datum)
W = Mid(Worksheets("Kostenkalender" & Year(Date)).Cells(Startrij + i, 5), 6)
M = MonthName(Month(Datum))

'Opbouwen van de path van de juiste map
path = "G:\Shared\rendement " & Year(Date) & "\Rendement w " & W

'Opbouwen van de filename van het juiste bestand
file = "Rendement " & D & " " & M & ".xls"

'vaste sheet en cel waarin waarde te vinden is
sheet = "1"
reference = "I4"

'EEN WAARDE UIT EEN GESLOTEN EXCEL-BESTAND OPHALEN
'Controleren of het bestand bestaat
If Right(path, 1) <> "\" Then path = path & "\"
If Dir(path & file) = "" Then Worksheets("Kostenkalender" & Year(Date)).Cells(Startrij + i, 3) = "File not found"

'De gewenste waarde in cellen plaatsen op sheet "Kostenkalenderxxxx" van het juiste jaar
Worksheets("Kostenkalender" & Year(Date)).Cells(Startrij + i, 3) = ExecuteExcel4Macro("'" & path & "[" & file & "]" & sheet & "'!" & Range(reference).Range("A1").Address(, , xlR1C1))

i = i + 1
Loop

--------------------------------------------------------------------------------------

De externe bestanden liggen op een netwerkschijf, maar dit zou mag geen probleem geven omdat er eerst controleert wordt of het bestand wel bestaat.

Ik zou het erg apprecieren als iemand mij kon verder helpen. Als dit euvel verholpen is kan ik dit progje hier invoeren...

Alvast bedankt,

Stijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan