• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit andere Excels halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenVL

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2016
Berichten
15
Hallo,

Heeft er iemand een idee hoe ik het volgende vrij snel kan doen:

Ik heb in totaal een 200 Excel bestanden die allemaal dezelfde structuur hebben (zie ook toegevoegd inputbestand). Ik zou graag uit allemaal die bestanden 1 waarde (=cel 053) halen en die waarde in een aparte excel plaatsen. Naast iedere waarde zou dan ook telkens de naam van het bestand moeten staan om te weten uit welk bestand die waarde dan komt. Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsm.

Ik veronderstel dat dit moet lukken met een macro?

alvast bedankt voor de info/hulp.

gr
Sven
 
Staan al die 200 bestanden in 1 en dezelfde map ?
Of kan je daarvoor zorgen ?
 
Bijvoorbeeld:

Code:
Sub CelOphalen()
    
    Const myDir As String = "C:\test\"
    
    Dim fn As String
    
    fn = Dir(myDir & "*.xls")
    
    Application.ScreenUpdating = False
    
    Do While fn <> ""
    
        With Workbooks.Open(myDir & fn)
            lRow = lRow + 1
            ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A" & lRow).Resize(,2).Value = Array(.Sheets(1).Range("O53").Value, fn)
            .Saved = True
            .Close 0
        End With
        
        fn = Dir
        
    Loop
    
    Application.ScreenUpdating = True
    
    MsgBox "Done."
    
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb het eens geprobeerd voor 2 bestanden (die ik in aparte folder gezet had) en ik krijg in mijn derde excel (in kolom B) nu mooi de 2 namen van mijn bestanden onder elkaar, maar de waarde van cel 053 verschijnt helaas (nog) nergens.

gr
Sven
 
Ik heb ondertussen nog wat zitten zoeken en denk dat de bepaling van de range hier voor het probleem zorgt? Cellen A4, A5 zijn blanco in mijn originele bestanden en ik vermoed dat de range daardoor niet correct bepaald wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan