gegevens uit andere macro halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

polderploer

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hallo,

Ik heb een macro lopen in excel welke wordt geactiveerd als ik op een knop druk. Werkt allemaal perfect.

Vervolgens gaat er automatisch een word bestand open, waaronder weer een macro gekoppeld zit, die automatisch geactiveerd wordt bij het openen. Werkt ook goed.

Echter nu wil ik het word document opslaan onder een specifiek nummer, dit nummer komt voor in de eerste excel macro en bestand.

Hoe kan ik nu deze informatie ophalen vanuit de word macro, zodat het document onder de juiste naam wordt opgeslagen

Code:
Dim naam
    InputBox ("geef een naam")

ActiveDocument.SaveAs FileName:="C:\docs\" & naam, FileFormat:=wdFormatDocument, _
        LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword _
        :="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
        SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
        False

Zo doe ik het momenteel, maar nu moet de gebruiker dus een extra handeling verrichten, want de naam wordt zowel in excel als in het bovenstaande inputbox ingevoerd. Dit kan dus optimaler.

BVD

Je zou eens kunnen poberen om de naam met de Excel macro in een Public variabele te zetten en te kijken of deze ook opgepikt wordt door de macro in Word. Declareren : Public Var As String.

'k Weet niet of het werkt, maar het leek mij alleszins een poging waard.

Erik

Je zou eens kunnen poberen om de naam met de Excel macro in een Public variabele te zetten en te kijken of deze ook opgepikt wordt door de macro in Word. Declareren : Public Var As String.

'k Weet niet of het werkt, maar het leek mij alleszins een poging waard.

Erik

maandag zal ik de oplossing posten, nu geen tijd meer...

WEEKEND!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan