• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit blad 1 naar blad 2 kopiëren.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hiru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiru

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2012
Beste Excell Deskundige,

Ik heb een vraag over een excell bestand dat ik op dit moment in elkaar aan het zetten ben.
Het betreft hier een combinatie van uren registratie + uren brief.

Er dienen nog een aantal dingen gedaan te worden die ik zelf zo 1, 2, 3 (t/m 999999+) niet weet

zo dient er als er bij het Urenbrief opmaak een week wordt geselecteerd dat dit blad moet gaan zoeken in voorbeeld uren registratie naar alle kolommen met deze week en de bij horende gegevens te kopiëren (Datum/dag/uren), naar het Urenbrief opmaak blad.

Daarnaast wil ik bij het Instellingen blad een namen lijst maken.
Waarna ik met 1 druk op de knop (zou denk met macro moeten) kan zorgen dat voor elk persoon een uren registratie en uren brief opmaak wordt gemaakt. (Mogelijkheid tot eventueel naar ander excel document en in het zelfde excel document aangezien ik nog niet weet wat ik wil gaan gebruiken)

Daarnaast moet ik weer even weten hoe ik er voor kan zorgen dat bepaalde gegevens (Urenbrief opmaak) gekopieerd kunnen worden naar een Word document.

Alvast bedankt voor de aankomende hulp.

PS1: Ik heb het document in een .rar als bijlage mee gestuurd
PS2: als iemand weet waar ik makkelijk macro's in excel kan leren maken hoor ik dit graag.
PS3: graag hoor ik de oplossing en als het kan eventueel ook zien zodat ik dit zelf ook kan proberen vindt het namelijk soms wel leuk om met excel dit soort dingen te maken.

@Hiru

welkom op dit forum.

Ik heb je bestand niet geopend, maar het toch al vragen:

Code:
Daarnaast moet ik weer even weten hoe ik er voor kan zorgen dat bepaalde gegevens (Urenbrief opmaak) gekopieerd kunnen worden naar een Word document.

Waarom gaat dit naar een word document?

Worden de uren in excel ingevuld (per dag / week / maand).

Krijgt iedere medewerker 1 werkblad?

Worden de gegevens naderhand weer verzameld om zaken te gaan vergelijken?

Deze vragen kunnen van belang zijn voor de opzet van je bestanden.

Mogelijk zijn er nog wel meer te bedenken.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Oeldere bedankt voor je welkom.

Hierbij mijn antwoorden, mocht je meer verduidelijking willen hoor ik dit graag.

Waarom gaat dit naar een word document? (mag ook naar pdf)
- Informatie wordt opgestuurd via de mail naar het uitbetalend bedrijf. voor hun is alleen het uren briefje van belang.

Worden de uren in excel ingevuld (per dag / week / maand).
- Meestal per week (medewerkers dienen het zelf in te vullen)

Krijgt iedere medewerker 1 werkblad?
- Nu ik er zelf over na denk, denk ik dat het het slimst is als iedereen een Excel bestand krijgt. Daarna het uren briefje print of gaat mailen naar uitbetalend organisatie. (Minder werkbladen is meer overzicht)

Worden de gegevens naderhand weer verzameld om zaken te gaan vergelijken?
- Het bestand ben ik meer voor me zelf aan het maken om Excel weer beter te snappen.
- De uren briefjes alleen worden naderhand gecontroleerd aan de hand van de planning
- Het document is om gegevens verwerking voor werknemers te vermakelijke. (Data blijft behouden, standaard oude uren briefjes kan je kwijt raken)

Mvg,
Hiru

Ik zou het eerder op een platte database houden ( 1werkblad met alle nodige gegevens van alle medewerkers).
Zet daar bovenop een Userform zodat de medewerkers daar alle benodigde gegevens moeten invullen en opslaan zodat ze zelf niet aan de onderliggende gegevens kunnen.
Zorg ervoor dat jij als administrator enkel het Userform kan sluiten en dan mbv filters voor alle medewerkers de gegevens kan verzamelen en doorsturen naar Word of opslaan als Pdf.

Ik zou het eerder op een platte database houden ( 1werkblad met alle nodige gegevens van alle medewerkers).
Zet daar bovenop een Userform zodat de medewerkers daar alle benodigde gegevens moeten invullen en opslaan zodat ze zelf niet aan de onderliggende gegevens kunnen.
Zorg ervoor dat jij als administrator enkel het Userform kan sluiten en dan mbv filters voor alle medewerkers de gegevens kan verzamelen en doorsturen naar Word of opslaan als Pdf.

Beste Warme bakkertje,

Ik ben geen genie in Excel.
Als ik wist hoe ik dat gene wat jij hier boven zegt moet maken had ik dit zeker ook gedaan, zodat mogelijk onze werkgever dat bestand dan kan gebruiken.

Tot op heden is het de bedoeling van de organisatie dat de urenbriefjes dienen te worden geprint of via de mail opgestuurd te worden. (is nog geen duidelijkheid over).
Ik ben zelf ook niet de werkgever maar een werknemer die het werk voor alle medewerkers makkelijker wilt maken.

(misschien heb je ergens een voorbeeld liggen van wat je hier boven hebt gestuurd en misschien ergens een voorbeeld waar ik zoiets kan leren. Vindt het namelijk leuk om soms dingen te maken in Excel)

Heb het document af en volledig alles opgelost.

Heb via google een macro gevonden en die aangepast.
Moet nu alleen nog leren om ze zelf te maken.

Bedankt voor alle hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan