Beste Excell Deskundige,
Ik heb een vraag over een excell bestand dat ik op dit moment in elkaar aan het zetten ben.
Het betreft hier een combinatie van uren registratie + uren brief.
Er dienen nog een aantal dingen gedaan te worden die ik zelf zo 1, 2, 3 (t/m 999999+) niet weet
zo dient er als er bij het Urenbrief opmaak een week wordt geselecteerd dat dit blad moet gaan zoeken in voorbeeld uren registratie naar alle kolommen met deze week en de bij horende gegevens te kopiëren (Datum/dag/uren), naar het Urenbrief opmaak blad.
Daarnaast wil ik bij het Instellingen blad een namen lijst maken.
Waarna ik met 1 druk op de knop (zou denk met macro moeten) kan zorgen dat voor elk persoon een uren registratie en uren brief opmaak wordt gemaakt. (Mogelijkheid tot eventueel naar ander excel document en in het zelfde excel document aangezien ik nog niet weet wat ik wil gaan gebruiken)
Daarnaast moet ik weer even weten hoe ik er voor kan zorgen dat bepaalde gegevens (Urenbrief opmaak) gekopieerd kunnen worden naar een Word document.
Alvast bedankt voor de aankomende hulp.
PS1: Ik heb het document in een .rar als bijlage mee gestuurd
PS2: als iemand weet waar ik makkelijk macro's in excel kan leren maken hoor ik dit graag.
PS3: graag hoor ik de oplossing en als het kan eventueel ook zien zodat ik dit zelf ook kan proberen vindt het namelijk soms wel leuk om met excel dit soort dingen te maken.
Ik heb een vraag over een excell bestand dat ik op dit moment in elkaar aan het zetten ben.
Het betreft hier een combinatie van uren registratie + uren brief.
Er dienen nog een aantal dingen gedaan te worden die ik zelf zo 1, 2, 3 (t/m 999999+) niet weet
zo dient er als er bij het Urenbrief opmaak een week wordt geselecteerd dat dit blad moet gaan zoeken in voorbeeld uren registratie naar alle kolommen met deze week en de bij horende gegevens te kopiëren (Datum/dag/uren), naar het Urenbrief opmaak blad.
Daarnaast wil ik bij het Instellingen blad een namen lijst maken.
Waarna ik met 1 druk op de knop (zou denk met macro moeten) kan zorgen dat voor elk persoon een uren registratie en uren brief opmaak wordt gemaakt. (Mogelijkheid tot eventueel naar ander excel document en in het zelfde excel document aangezien ik nog niet weet wat ik wil gaan gebruiken)
Daarnaast moet ik weer even weten hoe ik er voor kan zorgen dat bepaalde gegevens (Urenbrief opmaak) gekopieerd kunnen worden naar een Word document.
Alvast bedankt voor de aankomende hulp.
PS1: Ik heb het document in een .rar als bijlage mee gestuurd
PS2: als iemand weet waar ik makkelijk macro's in excel kan leren maken hoor ik dit graag.
PS3: graag hoor ik de oplossing en als het kan eventueel ook zien zodat ik dit zelf ook kan proberen vindt het namelijk soms wel leuk om met excel dit soort dingen te maken.