• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit cellen kopieren onder bepaalde voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pekkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2020
Hallo.

Ik ben een onervaren Excel gebruiker en loop tegen een probleem aan. Ik wil gegevens uit bepaalde cellen kopiëren naar een ander tabblad onder 1 bepaalde voorwaarde. Ik heb al geprobeerd met een ALS-formule maar ben hier ook nog erg onervaren in en krijg het niet klaar. Op internet gezocht maar ik ben deze vraag nog niet tegen gekomen.
Het is wel gelukt om het weeknummer automatisch door te laten tellen en een ander formulier (niet toegevoegd in het voorbeeld)automatisch in te laten vullen maar dit gaat boven mijn pet.

Als op tabblad "gereed" het weeknummer en op tabblad "ingepland" de factuurweek dezelfde waarde hebben, dan moeten de gegevens (nummer, naam, leverdatum en retour via) van tabblad "ingepland" gekopieerd worden naar tabblad "gereed".

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Gelukt!

Bedankt Jean-Paul. Het werkt prima. Bedankt voor de snelle hulp :thumb:

Groet Pekkie

Vraag je even af hoe mensen met een soortgelijk probleem deze topic met de zoekfunctie kunnen vinden als je een dergelijke titel gebruikt.

SENSO, zucht ...

Is toch zo! Heel veel mensen gebruiken de zoekfunctie binnen Helpmij en op internet. Zo kwam ik deze week via de zoekfunctie nog een interessante topic tegen van Helpmij.nl. Dus die zucht is volstrekt onterecht.

Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk Senso. Titel aangepast.

mij ging het niet om de titel of de oplossing zelf (met matrixformules voor een beginner ?), het is de 1e post van die TS.
Dan hou je toch even de adem in als "oude-rot-in-het-vak".
Maar het is verder de discussie niet waard.
Ik ben nu eerder kwaad, dat ik mezelf niet heb kunnen inhouden, spreken is zilver, zwijgen is goud.

mij ging het niet om de titel of de oplossing zelf (met matrixformules voor een beginner ?), het is de 1e post van die TS.

Daar ging het mij ook niet om. Ik had de registratiedatum direct al gezien (nieuw en hoogstwaarschijnlijk geen aankondigingen/forumregels gelezen) en mede daarom besloot ik op een nette manier TS daar op te wijzen. Dus niet verwijtend. Ik geef aan waarom: 'soortgelijk probleem' en 'zoekfunctie'. Die geven aan waarom een goede titel belangrijk is. Er is geen enkele reden om kwaad te zijn.

een hele stille zucht dan maar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan