• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een ander bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malibuman

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Kan iemand mij met onderstaande helpen? Ik snap er niks van, wat ik ook probeer.
Graag een stap voor stap uitleg hoe dit te doen,

Origineel gepost door HSV

Via Namen beheer.
Geef een naam aan je validatiebereik.
Maar daar moet dus ook het bestandsnaam met extensie voor.
Bv: Naam; =[Bestand2.xls]Blad1!$C$1:$C$10

Beide bestanden moeten wel open staan.

Ik wil een keuzelijst in aanvraag examens maken vanuit het bestand Dbase Klanten

Alvast bedankt voor de moeite.

Lars Jansen

Bijlagen

Klik in je lint op "formules" > vervolgens "namen beheren" > dan op "nieuw" > geef een naam op bij "naam:" om je bereik te benamen > bij "verwijst naar:" de formule die jij hebt staan...
Alleen word [Bestand2.xlsx] > Dbase Klanten.xlsx

Laatst bewerkt:
@spaarie Bedankt,

Ik denk dat ik weet waar het misgaat, hij wil geen spaties hebben bij verwijst naar, moet ik de oplossen door: Dbase_Klanten.xlsx te gebruiken?
En wat vul ik dan in bij Bron: (gegevensvalidatie) ?

Alvast bedankt weer.

Lars

Inderdaad, in de naam accepteert hij geen spaties. Maar je kan de naam van het bereik vrij invullen dus daar mag je ook gewoon "klantenlijst" van maken ofzo...
Bij gegevensvalidatie geef je bij bron: =(de naam van het bereik)
dus als jouw bereik Dbase_Klanten heet wordt het bij gegevensvalidatie > lijst > bron: =Dbase_Klanten

Laatst bewerkt:
Ik heb hem, heb het bestand database.xlsx genoemd.
Kan dus niet overweg met spatie's
Maar het werkt nu

Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan