• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een ander werkblad openen afhankelijk van de invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmelenhorst

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
6
Ik ben bezig om een document te bouwen waar bij afhankelijk van de invoer cellen kopieert na de huidige werkblad.

Ik heb er even een voorbeeld bij gedaan. Op blad 1 staan gegevens over een batterij. Kolom B3:C5. Bij het invullen van "batterij" op blad 2 op A5(oranje gemakeerd) wil ik graag dat hij de desbetreffende gegevens kopiert van blad1 na blad 2. Wie kan mij hierbij helpen?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    13,5 KB · Weergaven: 28
Hoi Haije. Ik had even mijn berichten verwijderd en een eigen topic aangemaakt, omdat de onderwerpen toch anders zijn. Op zich bijna goed aleen per merk wil ik verschillende kenmerken weten. Dus bijvoorbeeld voor witte kat de datum en levenduur, terwijl ik voor vacta: levensduur en oplaadtijd wil weten.
 
Welke criteria

volgens welke criteria bepaal je wat je wilt weten?
 

Bijlagen

  • voorbeeld batterij (hs).xls
    20,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Criteria om welk soort object het gaat. Elk object heeft zijn eigen attributen. Ik heb het voorbeeld weer even toegevoegd. Elk object heeft gemiddeld 20 attributen dus ik zou ze graag onder elkaar hebben staan i.p.v naast elkaar, maar geen idee hoe ik dat doe.
 

Bijlagen

  • voorbeeld2.xls
    21 KB · Weergaven: 30
Niet duidelijk

uit je voorbeeld kan ik nog steeds niet opmaken op basis van welke criteria je van Witte Kat andere attributen wilt dan van Varta. Wat ik zie lijkt er meer op dat je van verschillende objecten verschillende attributen wilt zien.

Klopt mijn indruk?
 
Beste pmelenhorst , zet in je voorbeeldbestanbdje op blad 2 eens manueel de gegevens van je blad 1 wat waar moet komen te staan , nu is het voor de helpers een beetje gokken wat waar mag/moet staan . Je zal zien dat er binnen de kortse keren een oplossing uit de bus komt .
 
verduidelijking

Voorbeeld bijgevoegd.

Nog even een verduidelijking. De gegevens die ik invul in blad 2 (weergave) hoeven niet opgeslagen te worden op blad 1(object-attributen. Hij moet alleen de attributen weergeven.
 

Bijlagen

  • voorbeeld2.xls
    19 KB · Weergaven: 27
Ik denk dat je het zo bedoelt
 

Bijlagen

  • voorbeeld2(rdg).xls
    20 KB · Weergaven: 36
@rdg1314 zover was ik al al geraakt , maar hoe krijg je de gevens in B8:B?? ik vermoed dat er daar ook wel data zal instaan
 
Verticaal zoeken

trucker10,

mbv verticaal zoeken, zoals in #4?
 
trucker10,

mbv verticaal zoeken, zoals in #4?
Graag een voorbeeldje , bekijk blad 2 uit #10 of # 11 eens goed of ga je voor een Index(............ Vergelijken .................. enz.
 
Laatst bewerkt:
@rdg1314 zover was ik al al geraakt , maar hoe krijg je de gevens in B8:B?? ik vermoed dat er daar ook wel data zal instaan
Daniël,

Ts meldde:
Code:
De gegevens die ik invul in blad 2 (weergave) hoeven niet opgeslagen te worden op blad 1(object-attributen. Hij moet alleen de attributen weergeven.
dus kennelijk worden daar de gegevens ingevuld en wil hij de invuller dwingen om de juiste rubrieken in te vullen. Anders zou het vert.zoeken kunnen worden, zoals ik heb gebruikt bij de VO.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan