Gegevens uit een andere tabel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hi,

Het betreft hier een systeem wat niet gebruikt gaat worden in het echt maar gewoon om mee te 'spelen'/leren/testen. Het idee is om bij te houden waar studenten stage lopen en op welke school ze zitten.

De tabellen:
Student
School
Bedrijf

De student is gekoppeld aan een school en aan een bedrijf.
School en bedrijf hebben, los van de student, geen connectie met elkaar.

Ik gebruik forms om de bedrijven en scholen toe te voegen en dat werkt.
However.. Ik krijg het niet voor elkaar om bij de invoer van een student een school en een bedrijf te koppelen. De ID's zijn gekoppeld maar in mijn formulieren tonen alleen het ID. Dit is gebruikersonvriendelijk.

Kan iemand assisteren?

attachment.php
 

Bijlagen

  • relations.JPG
    relations.JPG
    24,3 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt:
Maak een query op basis van je tabellen en gebruik deze query als bron voor je formulier.
 
Laat ik het anders zeggen:

Ik maak gebruik van een combobox om in de andere twee forums zaken te selecteren. Dus ik selecteer een school en die kan ik bewerken.

Bij de studenttabel lukt me dat niet. Mijn combobox geeft mij niet de mogelijkheid om zaken uit het formulier te selecteren. Daardoor krijg ik een box die direct in de tabel kijkt en de rest van het formulier niet invult, zoals ik wel wil en nodig heb.
 
attachment.php


Ik heb hier nog een afbeelding om e.e.a. te verduidelijken voor je.

Op het moment dat ik mijn koppeling met de andere tabellen eruit haal dan lukt het maar ben ik mijn koppeling kwijt.
Als ik handmatig zo'n combobox plaats haalt hij niet de gegevens op uit de dbase.

Edit:
Inmiddels opgelost met een saved query. Ik kom hierop terug :).
 

Bijlagen

  • missing.JPG
    missing.JPG
    45,1 KB · Weergaven: 174
Laatst bewerkt:
Kun je hier een voorbeeld plaatsen zonder gevoelige informatie, want ik begrijp het niet helemaal. Ene keer zeg je dat je alleen ID's te zien krijgt en daarna zeg je dat je niets te zien krijgt.
 
Eventueel werken met een tussentablel.

In deze tussentable maak je al de ID's.
School ID
Bedrijf ID
Persoon ID

Dan laat je de IDs wegschrijven mbv VBA code.
Zo kan je makkelijk een persoon aan 1 of meerdere bedrijven/scholen linken.

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan