• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit een cel gedurende een bepaalde peiode kopieren (gelinkt aan een klok)

Status
Niet open voor verdere reacties.

eefjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hoi, ik hoop dat iemand me een oplossing kan geven voor het volgende probleem;

Ik heb een bestand gemaakt wat per medewerker, per product de verkopen bijhoud.
In een totaalsheet heb ik de gemiddelde score berekend per medewerker.
Zo zie ik in 1 oogopslag welke medewerker de beste resultaten heeft geboekt de afgelopen perode.
Nu wil ik dat automatsich wordt bij gehouden wie de beste medewerker van jan, feb, etc is.
Het is me al wel gelukt om een lopende klok te plaatsen in het bestand.

Groetjes Eef

Bestandje

Dag,

Misschien kun je ons een (gecensureerd) voorbeeld geven.

Dan kunnen we wellicht meer voor je betekenen.

Bedankt voor je reactie!

Het makkelijkst zou zijn om het bestand te laten zien, maar de gegevens die er in staan zijn privacy-gevoelig.

Daarom probeer ik iets duidelijker te zijn in mijn vraag.

In het bestand heeft elke medewerker een eigen sheet waarin hij of zij per product de score van de huidige week turft.
Mbv van een macro die ik iedere maandag uitvoer, worden de scores opgeteld bij de totale jaarscore.
De totale verkoop wordt in een nieuwe sheet bijgehouden.
Daarnaast heb ik een sheet waarin per medewerker de verkoop wordt bijgehouden van een aantal "speer"producten.
1 kolom houdt de totale weekscore bij en een 2e kolom houdt de totale jaarscore bij.
(Voor iedere persoon die 2 kolommen)

Om de competitie onder de medewerkers te stimuleren heb ik in dezelfde sheet 4 kolommen gemaakt, beste verkoper van de week, maand(onderverdeeld in jan, feb, etc) , kwartaal(1e, 2e, etc.) en jaar.

Wat ik wil is dat automatisch de behaalde score per periode wordt bijgehouden.

Kan je hier iets mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan