• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit een excel document automatisch in een ander excel bestand bijwerken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldv

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Beste forummers!

Ik heb een vraagje over het sychroniseren van 2 excel bestanden.

Ik heb 1 bestand waarin een hele rij stuknummers onder elkaar staan met daarachter de benaming enzovoort...
Nu wil ik van deze stuknummers ook een kostencalculatie maken. maar dan in een ander document (voor de duidelijkheid, niet op een ander tabblad! want dat lukt me wel)
Dit document kan dan opgeslagen worden voor de kostencalculatie, deze moeten dus strikt gescheiden blijven.
De bedoeling is dus dat bepaalde gegevens uit het andere document, dus de stuknummers + beschrijving automatisch worden gekopierd naar het andere document, zodat ik makkelijk daarachter de prijzen kan invullen.

BTW: de gegevens moeten ook automatisch gesychroniseerd worden, want heb wel een formule gezien op dit forum, maar als ik dan in de andere sheet de data wijzig, wijzigde het dus niet mee!

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast vriendelijk bedankt!

Groet Michiel

Beste mensen,

Weet iemand van jullie hoe ik gegevens uit een andere file kan halen om die in een nieuwe excelsheet gebruiken?? Om deze dan automatisch mee te laten wijzigen!
Ik zou jullie zeer dankbaar wezen!

Alvast vriendelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

Michiel

Hallo,

Lukt het zo niet?

Open de 2 bestanden
Zet in het 2e bestand in bv A1 =
ga dan naar het eerste bestand en klik in de cel die je wilt overnemen en druk op enter

Kees

Nee helaas, dat werkt dus niet! dat heb ik geprobeerd, maar dat pakt hij niet.
Er bestaat ook een formule voor met iets van
=[filenaam.xls]A1
bijvoorbeeld.

Maar het probleem van deze formule is dat Je dan eenmalig iets uit een ander bestand kan halen, wil je verversen dan moet je eerst de formule aanklikken en het achterliggende bestand aanklikken in de documenten map.
Dit is niet mijn bedoeling want dan moet ik alsnog veel handelingen doen. het moet automatisch verversen.

Wel super bedankt voor het meedenken, ik hoop dat er nog iemand me kan helpen!

Het is gelukt, dankuwel!

Je kan dus toch gewoon een cel in een ander document aanklikken. Maar je moet beide bestanden dan opgeslagen hebben, dat had ik niet gedaan!

Hartelijk bedankt!

MVG Michiel

PS: deze gaat opslot!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan