• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een kolom van pagina 1 ook laten verschijnen in een rij op pagina 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

citaro

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2004
Aan de Experten,

Ik zit al twee dagen in mijn haar te krabben, maar nu geef ik het op :(

Ik had graag de gegevens die ik op pagina 1 ingeef (kolom C134 tem C164) laten verschijnen in een rij op pagina twee B7 tem AF7

Als ik later de gegevens van pagina1 wijzig had ik graag gehad dat deze gegevens ook wijzigen op pagina 2

Is dit haalbaar ??

Dat kan met behulp van de functie transponeren.
Markeer op blad 2 B7 t/m AF7.
Klik op het = teken in de formulebalk en zoek naar Transponeren.
Je moet nu een Matrix invullen.
Dit gaat het gemakkelijkste als je rechts naast het invulvak op icoontje klikt.
Ga naar blad 1 en markeer het gebied C134 t/m C164.
(In het invulvak staat nu vermoedelijk Blad1!C134:C164)
Zelf invullen kan natuurlijk ook, maar door te markeren voorkom je tikfouten.
Druk nu op CTRL+SHIFT+ENTER.
Als je nu op blad 1 de waarde wijzigt gebeurt dit automatisch ook op blad 2.

Ik heb het niet gecontroleerd, maar hetis wel een voorwaarde dat het aantal kolommen overeenkomt met het aantal rijen.

Oeps

Alvast bedankt Jan,

Maar bij ingave van deze formule krijg ik een foutmelding, maar ik geef even mijn werkblad in bijlage dan is dat misschien duidelijker

Bedankje aan de
experten

Bijlagen

Bijgaand je voorbeeld met formule erin voor de eerste 2 personen.
Let er bij het invoeren van de formule op dat het gehele gedeelte waar de formule moet komen staan nog geselecteerd moet zijn en dat deze met CTRL+SHIFT+ENTER ingevoerd moet worden. Het betreft namelijk een matrix formule, dat zie je ook aan de accolades waar de formule tussen staat.

Bijlagen

FENOMINAAL

Beste Jan,

Met heel veel respect voor je kennis, bedank ik U 1000 maal voor je tijd en oplossing.
Met dit werkblad ga ik dagelijks werken en zal nooit vergeten waar ik de formule's vandaan haalde

Merci, merci, merci
Chris:thumb: :thumb:

Geen dank,

de basis hiervoor heb ik ook weer van helpmij gehaald.
Zo leren we constant van elkaar.
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan