• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een tabel halen voor m.b.v een functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartSmit

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
Hallo,

Vorige week zat ik met een probleem over het genereren van goede informatie uit een tabel.
Dit keer heb ik eigenlijk zo'n zelfde probleem. Ik heb dezelfde formule als vorige week gebruikt (SOMMEN.ALS).
In het voorbeeld wil ik in een nieuw blad informatie uit het data!tablad halen.
Namenlijk het aantal vis per lengte klasse per soort per methode per gebied. Wellicht zijn dit teveel criteria?

Ik hoop dat jullie wellicht een oplossing weten.

Ik heb twee kolommen. Eentje die met de aantallen die ik via een draaitabel heb gekopieerd (deze moet dus kloppen).
En eentje die met de functie is verkregen. Deze klopt nog niet. Ik ben benieuwd wat ik fout heb gedaan.

Groeten,

Mart

Bijlagen

somproduct

Mart,

kijk eens of je hier mee geholpen bent.

NB: ik heb in tabblad DATA een aantal benoemde bereiken gemaakt en die in de formule gebruikt, bv plaatsen voor kolom A

Waarom wil je dit met een functie doen?

Bijlagen

Hoi Haije,

Bedankt voor het meedenken. Dit werkt inderdaad.
Ik wil dit met een functie doen omdat ik er daarna nog mee verder moet rekenen en zo kan ik de functie kopieren naar meerdere data gegevens.
Dit maakt het voor mijn een stuk gemakkelijker.

Dankjewel

Mart,

graag gedaan, maar je kunt toch ook verder rekenen met de resultaten uit een draaitabel?

Klopt. Ik moet hier in de toekomst ook zeker nog wat meer naar kijken. Alleen ik heb verder nog niet zoveel met draaitabellen gewerkt.
Een gebrek aan ervaring zullen we maar zeggen ;-).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan