• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een tabel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shery

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Wie kan mij helpen met het volgende probleem
Ik wil via twee comboboxen in een userform de x en de y as van een tabel bepalen en zo het bijbehorende getal (snijpunt van de X en Y as) bepalen welke staat op blad EntraHome
Na het bepalen van de waarde moet deze in de regel onder de tabel geplaatst worden in de kolom Netto prijs (K20)

Als dit gelukt is wil ik de regel kopieren naar blad 1 naar regel 11en de andere regels een plaats naar beneden verplaatsen:o

Bijlagen

Hoi Shery,

Wat je precies met de gevonden gegevens wil gaan doen is me niet helemaal duidelijk, maar ik heb er het volgende van gemaakt.

Als je nu een waarde kies in combobox1 en 2, en je drukt op bevestigen, dan krijg je de rij, kolom en de waarde te zien in een tekstbox. Het plaatsen van deze code op de gewenste locatie, kun je misschien zelf, en anders moet je eventjes precies zeggen waar je ze wilt hebben.

Bijlagen

Hoi Shery,

Wat je precies met de gevonden gegevens wil gaan doen is me niet helemaal duidelijk, maar ik heb er het volgende van gemaakt.

Als je nu een waarde kies in combobox1 en 2, en je drukt op bevestigen, dan krijg je de rij, kolom en de waarde te zien in een tekstbox. Het plaatsen van deze code op de gewenste locatie, kun je misschien zelf, en anders moet je eventjes precies zeggen waar je ze wilt hebben.

Hoi Spiderman,

Je hebt mij een heel eind opweg geholpen
bedankt hiervoor ga er vlug mee aan de slag :thumb:

Spiderman kan je nog een keer helpen?

Hoi Spiderman,

ik ben al flink aan het hobbyen geweest maar ik kom er niet echt uit weet er nog te weinig van
het lukt me niet om de waarde welke je in de textbox gemaakt heb in de cel K21 van blad EntraHome te plaatsen
en dit wil ik graag zodat ik dan vervolgens de regel weer kan kopieren naar blad1 bovenaan zodat deze mee loopt in mijn calculatie blad

Hoi Shery,

In het vervolg kun je beter gewoon doorgaan in je oude topic, als je vraag toch nog niet helemaal blijkt te zijn opgelost. Dit houdt het overzichtelijker en iedereen die je daarin al geholpen had/heeft krijgt automatisch een mailtje (tenzij uitgezet) en kan er dan op doorgaan.

Voor nu zal ik in deze doorgaan (tenzij de admin het er niet mee eens is).

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je met de gegevens wilt doen, en waar je ze precies wilt hebben.

Je zegt:
textbox gemaakt heb in de cel K21 van blad EntraHome te plaatsen

Dat is opzich helemaal niet moeilijk, gewoon:

Code:
Sheets("EntraHome").Range("K21").Value = Sheets("EntraHome").Cells(iRij, ComboBox2.ListIndex + 2)
In de module 'Private Sub CommandButton1_Click()' zetten.

Welke gegevens wil je waar op Blad1 hebben? :confused:

Zoals spyderman zegt, topics samengevoegd.

Sorry voor de nieuwe topic, ik heb er niet bij stil gestaan
Je ziet dat ik niet alleen onervaren ben met excel maar ook met het forum.

Ik heb ook geprobeerd het bestandje als bijlagen bij mijn bericht te plaatsen maar ik kon de zip file niet uploaden.
anders was het duidelijker geweest.

maar bedankt weer voor de info ik ga het weer proberen en kijk in ieder geval of ik later het bestandje er als nog op het forum kan zetten ter info:thumb:

Groet
Shery

Ondertussen ben ik weer wat verder gekomen maar loop weer vast met een probleempje

als ik via het Menu en vervolgens EntraSec kies kan ik in een userform het nodige bekend maken en deze in een reken regel onder het grafiek plaatsen

Maar als ik nu bevestigen kies gaat de eerste regel goed van de entrasec zelf maar de regel van de besturingen en betonbalk wil het aantal niet mee copieren

ook al zet ik het weer leeg maken van de textbox (aantal) uit het helpt niet
wat doe ik verkeerd willen jullie nog een keer helpen

En weet je een truk om de checkbox uit te zetten in de userform als de waarde in de combobox >7000

groetjes
Shery

Bijlagen

Het eerste gedeelte met het aantal is gelukt en ook het legen van de textbox

wat nog wel een vraag blijft is hoe ik de Checkbox zo kan maken dat deze niet meer te selecteren is als de waarde in de combobox groter is dan 7
Zou leuk zijn als deze dan lichtgrijs is en niet meer aan te vinken :confused:

Het eerste gedeelte met het aantal is gelukt en ook het legen van de textbox

wat nog wel een vraag blijft is hoe ik de Checkbox zo kan maken dat deze niet meer te selecteren is als de waarde in de combobox groter is dan 7
Zou leuk zijn als deze dan lichtgrijs is en niet meer aan te vinken :confused:

ongeteste code, gewoon uit de losse pols...

Code:
If Comboboxname.Value > 7 Then CheckBoxname.Enabled = False

Hiermee heb je ineens de eigenschappen die je nodig hebt.

Verander de namen in die van jou.

Wigi

Wie kan mij verder helpen met het volgende probleem :shocked:

Als je op blad1 de button MENU kiest kan je naar button ENTRASEC gaan Daar zie je in een userform twee comboboxen staan

nu wil ik graag dat als je in combobox1(hoogte) een waarde kiest hoger als 2050 In combobox2(lengte) de waarde 2 t/m 6 niet meer aankiesbaar is
En als je een waarde in combobox1 onder de 1650 kiest in combobox2 de waarden 7 t/m 10 niet meer aankiesbaar is

Bijlagen

Hoi Shery,

Ik heb je bestandje eventjes een beetje aangepast en er een paar kleine tips bij gezet (zie remarks die beginnen met ' >>)

Let op de Sub FillComboBox (onderaan de code), met deze sub kun je dus de inhoud van je combobox reguleren.

Bijlagen

Spiderman bedankt,

Gaaf wat je gedaan hebt, ben zeker blij met de opmerkingen erachter
dat maakt het wat inzichtelijker voor me
je hebt er zeker een hoop werk van gemaakt nogmaals bedankt:thumb:

het is nu een beetje laat moest weg vanavond, maar morgen ga ik ermee aan de gang
ik sta alweer te popelen om er mee door te gaan het is echt een verslaving aan het worden :D

Hoi Spiderman,

Hier ben ik weer:o
Ik heb het mezelf weer eens moeilijk gemaakt, ik heb er weer wat bij verzonnen
Zou je me nog een keer willen helpen met het bepalen van een krijspunt in een tabel Ik heb zitten turen naar je voorbeeld maar dat gaat me nog boven me pet

Wat ik graag zou willen is het volgende Als je op blad 1 de button menu kiest en vervolgens naar entrasec zie je een userform met daarin ook een combobox3 KLEUR
Ik heb nu nog een tabel gemaakt met kleuren in de x-as en lengte in de Y-as het snijpunt is de prijs welke hierbij hoort (zie A90:L99)

Als ik nu een kleur kies in combobox3 moet deze in combinatie met combobox2 het snijpunt vinden, en deze waarde in cel K26 plaatsen
Ik heb zelf al geprobeerd een gedeelte van je te kopiëren en iets aan te passen maar het gevolg was rampzalig
Dus hoop ik dat ik niet het onmogelijke wil en je me weer een beetje op weg kunt helpen

Shery

Bijlagen

Hoi Shery,

Door tijdsgebrek, ben ik momenteel minder op helpmij.

Kun je iets duidelijker vertellen.
Als ik nu een kleur kies in combobox3 moet deze in combinatie met combobox2......

Als ik bijvoorbeeld kies:
Hoogte 1050
Lengte 3
Kleur 7016

Welke cel is dan het snijpunt, ik snap namelijk niet wat de relatie is tussen Combobox2 en 3.

Hoi spiderman,

Wat ik bedoel is het volgende uitgaande van jou gegevens
Hoogte 1050 Combobox1
Lengte 3 Combobox2
Kleur 7016 Combobox3

Je hebt het al voor elkaar gekregen dat de waarde uit combobox1 en Combobox2 een waarde uit de tabel rij 9 tot rij16 haalt
Maar nu heb ik ook nog een tabel staan op rij 91 t/m rij 99
en hier wil ik graag de waarde uit hebben welke door Combobox2 en Combobox3 respectievelijk de lengte en de kleur het snijpunt bepaalt

Dus met de gekozen waarden uit combobox 1,2en3 wil ik in twee verschillende tabellen kijken
combobox 1en2 in tabel A (Tabel A staat op blad entrasec rij 9tot16) doelcel K21*
combobox 2en3 in tabel B (Tabel B staat op blad entrasec rij 91tot99) doelcel K26

* dit werkt al zo in de userform

Hoop dat het nu iets duidelijker is

Groet,
Shery

Ja dat is hem helemaal

er is alleen een probleempje het lijkt niet te werken zodra er in combobox3 een tekst staat ipv een getal
weet je hier nog iets op?

ben wel lastig he

Shery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan