Gegevens uit Excel in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

zackat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Hoi,

Ik moet gegevens uit excel in een access tabel zien te krijgen. De excel file is iedere keer een andere, koppelen is daardoor erg onhandig. Ik zou dit met VBA willen oplossen maar heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken, om rij voor rij en kolom per kolom uit excel in te lezen in access, een soort van een update query ofzoiets.

Iemand die een idee heeft?

Dag Zackat,

zoek even in de helpfunctie van Access naar de TransferText of TransferSpreadsheet-methode.. het is vrij eenvoudig!

Grz
Derek

wat ook kan is een instantie van Excel openen met Access(vba)... CreateObject(Excel.application) ... google it.
en daarna het gewenste bestand openen (workbooks.open)
en de gegevens uitlezen. Dit is wel wat prog-werk maar goed geschreven zeer dynamisch.

wat ook kan is een instantie van Excel openen met Access(vba)... CreateObject(Excel.application) ... google it.
en daarna het gewenste bestand openen (workbooks.open)
en de gegevens uitlezen. Dit is wel wat prog-werk maar goed geschreven zeer dynamisch.

Inmiddels heb ik de data middels create object etc in Access. Deze data laat ik zien middels een datasheet in access. Hier worden weer wat bewerkingen mee gedaan, middels vba. Dat gaat allemaal goed.

Zoals ik aangaf, de data is maar tijdelijk. Nu wil ik nieuwe data inlezen vanuit Excel en zelfde procedures gebruiken maar wil het tijdelijke bestand dat in een tabel zit in Access, wat gekoppeld zit aan het formulier (datasheet) verwijderen.

Bij het deleten van de tabel, krijg ik een foutmelding, access denied, file is being used. Het formulier, datasheet het ik niet openstaan.
Waarschijnlijk is toch de tabel gelocked aan het formulier, waardoor ik het de tabel niet kan deleten.

Iemand enig idee hoe dit toch voor elkaar te krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan