• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit externe werkblad halen en schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Hallo,

Is er een mogelijkheid om gegevens uit een externe werkblad (bestand)te halen en te schrijven?

Soms moet de layout gewijzigd worden, en wil ik niet dat er klantgegevens verloren gaan als ik wat wijzig. Het factuur werkblad wordt gebruikt en als ik iets gewijzigd heb dan moet ik elke keer de nieuwe gegevens overzetten. Op mijn pc staat een kopie die ik elke keer bijwerk na wat feedback gekregen te hebben.

Wat heeft de lay-out met de klantgegevens te maken?

De factuurwerkblad is in gebruik met klant gegevens, die elke keer wijzigen. Op mij pc staat een versie zonder klantgegevens. Als ik na feedback nieuwe dingen toevoeg of wijzig aan het layout, moet ik alle klantgegevens overzetten naar de nieuwe versie. Dat kost tijd.

Klantgegevens staan normaal gesproken in een tabel. Jij hebt blijkbaar voor elke klant een eigen bestand. Tja dan krijg je dit soort zaken.

Nee, op dit moment staan alle klanten in een in een tabel op een aparte tabblad. En die tabblad wil ik als externe bestand opslaan, en daar de gegevens van gebruiken/wijzigen/

Met Getobject of Workbooks.open kan je wat met externe bestanden doen. Erg informatief ben je overigens niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan