• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit formulier automatisch plaatsen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Goedemiddag beste lezers!
Ik heb een formulier vanuit mijn website, waarvan ik de gegevens automatisch wil "plakken" in mijn Excelbestand.
Nu plak ik het formulier in een apart blad van Excel, kopieer handmatig de gegevens die ik wil hebben en transponeer het
in het blad Keepers waar het moet staan.
In de bijlage stuur ik het voorbeeld van het excelbestand. Het gaat alleen om de gegevens die men heeft ingevuld, dus niet om de
kopjes, want die staan al in mijn Excelblad.
Is dit automatisch te plakken?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Denise
Bekijk bijlage Invulformulier.xlsx

Als de formuliergegevens in het tweede werkblad staan kun je deze macro gebruiken:

Code:
Sub tsh()
    With Sheets(2)
        Sheets("Keepers").Range("B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row + 1).Resize(, 16) = Array(.Range("A2"), _
            .Range("A5"), .Range("A8"), .Range("A11"), .Range("A14"), .Range("A17"), .Range("A20"), .Range("A22"), _
            .Range("A25"), .Range("A28"), .Range("A31"), .Range("A34"), .Range("A37"), .Range("A42"), _
            .Range("A45"), .Range("A48"))
    End With
End Sub

Beste Timshel en mvw64,
Hartelijk dank voor jullie snelle reactie. Timshel: helaas heb ik geen pepernoot verstand van macro's in Excel, ik weet niet hoe ik het kan toepassen :o
mvw64, dat is wel een heel handig tooltje, hartelijk dank. Alleen gaat de reeks maar tot Competitieklasse en het formulier heeft nog meer kolommen t/m e-mail ouder.
Kan ik dit zelf aanpassen? En hoe kan ik het tooltje plaatsen in mijn officiële bestanden?
Denise :)

Druk op ALT-F11 om de VB-editor te openen.
Onder menuitem 'Invoegen' kies je voor 'Module'.
Kopieer en plak de VBA-routine in de module en sluit de VB-editor af.
Vanuit Excel druk je op ALT-F8 en dubbelklik op 'tsh'.

De oplossing van mvw64 is eveneens een macro, dus bovenstaand stappenplan moet je toch volgen als je het wil gebruiken in het officiële bestand.

Hoi Timshel,
Dank je wel voor je uitleg. Ik werk in Excel 2016 op mijn Mac. Kan het zijn dan de toetscombinaties dan anders zijn?

Dat zou zomaar kunnen. Ik kan je daarmee helaas niet helpen.

Had het ook niet beter geweest zijn, als je bij je vraag had vermeld dat op een Mac Pc werkt?

Oh jee, helemaal niet aan gedacht. Volgende keer zal ik het zeker even melden.
In ieder geval heel hartelijk dank voor de antwoorden, ik ga ermee aan de slag.
Fijn weekend!
Denise

Wat ik kan vinden op google is dat je de VB-editor opent met OPTION-F11 en het macroscherm met OPTION-F8.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan