Gegevens uit formulier in rapport plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijnus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2004
Heey ,

Ik ben een databse voor school aan het maken en nou ben ik een beetje vast aan het lopen. Ik wil gegevens uit een formulier in eeen rapport zetten.

Moet ik hiervoor eerst een query maken of werkt dit op een andere manier ? Het rapport zelf maken is geen probleem dat kan iedereen maar omdat ik de gegevens uit een formulier moet halen , wat volgens mij niet mogelijk is.

Kortweg : Ik moet gegevens uit een formulier halen en die in een rapport zetten waar ik later nog het gemiddelde en het hoogste / laagste cijfer in op moet kunnen zoeken.

Alvast bedankt
Albert

Bij het openen van het rapport moet je het betreffende formulier niet sluiten. Je kunt het wel hidden maken zodat het niet meer zichtbaar is (niet vergeten om bij het sluiten van het rapport ook het formulier te sluiten!).

Je kunt op het rapport dan verwijzen naar velden op het formulier m.b.v. een expressie in de vorm van.

forms![frmJouwFormulier]![txtJouwVeld]

Sorry krijg hem gezipt niet kleiner dan 5 mb :rolleyes:

Bartuls ik zal eens kijken of dit gaat lukken thanks

Bartuls zo werkt het niet omdat ik in mijn formulier ooknog een aktie knop mnoet maken met een command om de gegevens in het rapport te plaatsen. Maar welk command of welke macro aktie.

Bewaar je de gegevens die ingevuld worden op het formulier niet in een tabel? Dan moet je het rapport daarop baseren. Eventueel een query die ervoor zorgt dat de gegevens die jij op het rapport wil erop komen.

Zolang het formulier niet gesloten is kun je altijd naar waarden van velden erop verwijzen. Maar dat was al eerder gemeld...

Grtz,

Heb je misschien de DB al gecomprimeerd? Dat scheelt ook een boel MB en daarna effe zippen!;) (het kan zijn dat je dat niet gedaan hebt, anders heb je een grote DB en kun je misschien die tabellen waarvoor je deze vraag wilt hebben beantwoord in een nieuwe DB zetten, zodat die wel kleiner is dan 100kb na comprimeren en zippen.;)

Geplaatst door beheer25
Bewaar je de gegevens die ingevuld worden op het formulier niet in een tabel? Dan moet je het rapport daarop baseren. Eventueel een query die ervoor zorgt dat de gegevens die jij op het rapport wil erop komen.

Zolang het formulier niet gesloten is kun je altijd naar waarden van velden erop verwijzen. Maar dat was al eerder gemeld...

Grtz,

Ik ga nu proberen om er een query van te maken. Maar heb dit al vaker geporbeerd maar was geen succes miss tips of iemand die het uit kan leggen :rolleyes:

???? :o

Laat ik het nog anders zeggen hoe kan ik met een actieknop in het formulier de qeury bijwerken ?

Laatst bewerkt:
via een actiequery, een bijwerkquery.
Dan moet je als je de hele tabel wilt bijwerken, het sterretje erin zitten (in de query). (je kunt natuurlijk ook een qeury bewerken, kies dan je query die wilt bijwerken)
Maak dan een macro met iets van uitvoeren. Dat ie deze query uitvoert, dan wordt dus de tabel bijgewerkt.
Dan ga je naar het formulier en maak je een nieuwe opdrachtknop en kies dan voor macro uitvoeren. Kies de macro die je gebruikt voor de query bijwerken.
dus als je op de knop drukt in het formulier vraagt ie of je de tabel wilt bijwerken.

jah zo ver was ik ookal ongeveer. Maar welk command moet ik ervoor gebruiken ??? :D

Ik heb trouwens de db geupt naar een site van een vriend van mij. Hij is te vinden op

http://members.home.nl/3.konings

En het gaat om de tabel invoer cijfers. Die is te vinden als jet het programma volgt bij leerkracht.

Alvast bedankt
Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan