Gegevens uit keuzelijst met invoervak "filteren"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latoflex

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Beste forumleden

Probleem:

Ik heb een keuzelijst met invoervak "Producten". Nu zijn er 1500+ producten in de lijst. Daarom heb ik elk product toegewezen aan een "Categorie".

In access:

Tabel producten:
Tabel categorieën:

Deze tabellen zijn in relatie gelegd.

Formulier: Hierin staat de keuzelijst, hoe kan ik ervoor zorgen dat de keuzelijst gegroepeerd is per categorie of gefilterd is na het kiezen van een categorie of een ander voorstel?

Alavast bedankt!

Mvg

Keuzelijsten zijn een veel voorkomend onderwerp; in dit voorbeeld zitten wat technieken die je kunt gebruiken. Als het gaat om Categorieën: daar is de afgelopen weken ook uitgebreid over gevraagd, en daar heb ik ook onlangs een voorbeeld voor gepost. Ik zou zeggen: zoek 'm even op in het forum!

Bijlagen

Octafish,

Bedankt voor uw reactie. In uw voorbeeld wordt gebruik gemaakt van 1 tabel. In mijn database maak ik gebruik van 2 tabellen om dit probleem op te lossen. Het lukt me maar niet om de code om te vormen naar mijn database (te wijten aan mijn beperkte kennis van de strSql code).

Mijn tabellen zijn op onderstaande manier opgebouwd:

Tabel "Producten":
- IdProduct (autonummering)
- Product (Tekst, naam van product)
- Categorie (Numeriek)

Tabel "Product categorie":
- IdCategorie (autonummering)
- Categorie (Tekst, naam van categorie)

=> Er is een één-op-veel relatie tussen IdCategorie en Categorie

Wat ik wil bereiken:

Keuzelijst met invoervak 1: (selecteren van categorie)
Keuzelijst met invoervak 2: (toont de producten van categorie uit keuzelijst met invoervak 1)

=> Keuzelijst met invoervak 2 is een afhankelijkobject (ik merkte op dat in het voorbeeld beide invoervakken niet-afhankelijk zijn)

Weet u hoe ik de strSql code moet opbouwen bij After Update van Keuzelijst met invoervak 1?

Alvast bedankt!

Dan heb je niet heel erg goed gezocht in dit forum, want jouw vraag komt echt heel vaak voor.... En de oplossing ervan zit dan ook in mijn voorbeeldje ;) Maar de oplossing die je gevonden hebt (die dus in essentie dezelfde is) werkt uiteraard ook prima.... Zet je de vraag nog op <Opgelost>?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan