• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit meerdere excel bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk123456

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2015
Dag allemaal,

Weet iemand van jullie of het mogelijk is uit een lijst van ongeveer 30 excelbestanden de waarden in een bepaalde cel bij elkaar op te tellen?

In deze 30 bestanden staat op elke cel (bijv A4) een getal welke ik van deze allemaal bij elkaar op wil tellen.

Bedankt

Het zijn verschillende bestanden, de gegevens staan niet op verschilende tabbladen.

Misschien met een tussenstap door eerst de bestanden achter elkaar te zetten in 1 bestand op verschillende tabbladen?
Dus de andere vraag is hoe voeg ik meerdere excel bestanden samen in 1 bestand onder verschillende tabbladen?

Hoi,
Ik had iets te snel gelezen:o
Mischien is dit de oplossing:
In vb ga naar berekening , klik op berekenen kies bestand 1,2 en 3 (in jou geval kies je de dertig bestanden)
je krijgt een nieuw blad, met de waarden uit de drie bestanden van cel A4
Nadien is het kwestie van de som te maken zie de formule in het bestand Resultaat
groet

Bijlagen

Hallo,

Bedankt.

Hoe verander ik de gegevens die ik nodig heb van cel A4 naar H41?

Alvast bedankt.

Hallo,
In de vba code
Verander hier
ShName = "Blad1" '<---- Naam van uw werkblad
Set Rng = Range("A4") '<---- Verander hier naar H41
Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan