Gegevens uit meerdere velden in 1 veld plaatsen en dan via de mail versturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Ik heb in mijn ms database een optie ingevoerd voor het versturen van een record via e-mail. Hierbij heb ik aangegeven welke record er verstuurd moet worden naar desbetreffend e-mailadres (dat in een veld staat ingevoerd). Mijn vraag is nu:

Is het mogelijk om van uit het veld (met de naam: e-mailadres) een mailing (deelnemerslijst) te versturen naar alle e-mailadressen die per record in het veld ingevoerd staan.

b.v.
record 1: abc@hotmail.com (ingevoerd in veld e-mailadres)
record 2: def@hotmail.com (ingevoerd in veld e-mailadres)
record 3: ghi@hotmail.com (ingevoerd in veld e-mailadres)

Nu wil ik dus naar deze 3 records het zelfde rapport versturen via de e-mail. Nu doe ik het record voor record, dit is zeer tijdrovend. Weet iemand een snellere manier?

Ik dacht zelf om van alle records de gegevens uit het veld e-mail adressen te verzamelen in een nieuwe record en dan deze via de knop e-mail te verzenden. Op deze manier staan direct alle e-mailadressen achter elkaar en kun dus het rapport in 1x verzenden naar alle records die een e-mailadres bezitten. Hierbij is het echter wel noodzakelijk dat de dubbele punt achter het e-mailadres komt te staan. Als dit mogelijk is zou iemand mij dit dan uit willen leggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan