gegevens uit pdf en word inlezen in tabellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ejsium

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Berichten
3
Als invoer voor een database heb ik 400word en pdf-bestanden.

Is er een module waarmee ik die data kan inlezen?

Ik kan het wel met xls-bestanden.Dus misschien kan iemand mij een richting geven waarin ik kan denken.
 
Je geeft wel heel erg weinig informatie.... Om te beginnen: Word en PDF zijn twee totaal verschillende bestandstypen. Een PDF kun je niet uitlezen, in geen enkel programma. Je kunt hooguit proberen de tekst uit de pdf te kopieëren naar een Word document of zo, en daar te bewerken. En nu we het w-woord hebben laten vallen: je kunt een tekstdocument niet zomaar overzetten naar een database. Een tabel bevat een bepaalde structuur die je vult met gegevens. Vanuit Excel kun je die nog wel inlezen, omdat je in je excel bestand waarschijnlijk ook een tabelstructuur gebruikt, met vaste kolommen en rijen. Om dat vanuit Word te doen, moet je dus ook een vaste structuur aanbieden aan Access. En dan nog: omdat je niet met vaste rijen en kolommen werkt, moet je op een andere manier zien te achterhalen waar de gegevens staan, en waar ze naar toe moeten in je tabel.
Geef anders een voorbeeldbestandje, dan kunnen we makkelijker zeggen of het gaat lukken of niet.
 
waar het om gaat is dat ik een enquete-database heb geschreven. Deze loopt goed. Echter nu moeten er ook nog reeds ingevulde word-documenten worden ingevoerd.
Het zijn tabellen binnen word. Ik kan dus een script maken dat ik de tabel binnen word omzet naar txt, die omzet naar excel en die weer inlees.
Deze procedure werkt, maar is vrij omslachtig.
Vandaar.

Ik ben nieuw op dit forum vandaar dat ik nog niet weet waar en hoe hier de topics gemaakt kunnen worden.


Voor het gemak laat ik de pdf-bestanden even links liggen, want die kunnen ook via een omweg weer worden omgezet naar word.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat octafish het al perfect beantwoord heeft en ik mag denk ik concluderen dat je uit PDF's en worddocument niks in tabellen inlezen kan. Iemand die anders beweert hoor ik graag.
 
Als je al met tabellen werkt, kun je die denk ik net zo makkelijk kopieren en in Excel plakken; dat hoef je niet eerst om te zetten naar txt bestanden. Vanuit Excel kun je een tabel weer kopieëren en plakken in Access als een nieuwe tabel. Vanuit Word een tabel kopieëren en plakken in Access gaat meestal niet zo jofel, maar vanuit Excel wel. Maar het geheel zul je vanuit Word (of Excel) moeten automatiseren, niet vanuit Access.
 
Misschien mosterd na de maaltijd, maar waarom is er geen webenquete gemaakt waarbij alle data al automatisch in bijv een mysql database kwam?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan