Hallo beste forumhelpers,
De gegevens komen uit een csv bestand en zijn steeds 3 regels met een getal achter iedere regel waarbij de 1e regel de gegevens AA8I heeft. De steeds waarden van de steeds daaropvolgende 2 regels moeten in kommen daarachter komen.
Ik heb onderstaande maar het kan volgens mij veel sneller, vooral omdat deze verwerking zich in 8 sheets voordoet en de verwerking nu vrij veel tijd kost.
Liever niet met draaitabel (daar leer ik niets van
)
Alvast dank
W1llem
De gegevens komen uit een csv bestand en zijn steeds 3 regels met een getal achter iedere regel waarbij de 1e regel de gegevens AA8I heeft. De steeds waarden van de steeds daaropvolgende 2 regels moeten in kommen daarachter komen.
Ik heb onderstaande maar het kan volgens mij veel sneller, vooral omdat deze verwerking zich in 8 sheets voordoet en de verwerking nu vrij veel tijd kost.
Liever niet met draaitabel (daar leer ik niets van

Code:
' met formule de getallen van 2e en 3e regel van de 3 regels in de kolommen achter
' de 1e regel/1e kolom plaatsen
range("I2").Select
Selection.FormulaR1C1 = "=IF(R[1]C[-3]=""AB6I"",R[1]C[-1],"""")"
range("J2").Select
Selection.FormulaR1C1 = "=IF(R[2]C[-4]=""AC4I"",R[2]C[-2],"""")"
' de 3 getallen van de 1e regel kopieren naar steeds de volgende 1e van set van 3 regels
' eerst van 1 en daarna met steeds grotere blokken copy/paste
range("I2:j2").Copy
range("I5").Select
ActiveSheet.Paste
range("I2:j5").Copy
range("I8").Select
ActiveSheet.Paste
range("I2:j11").Copy
range("I14").Select
ActiveSheet.Paste
range("I2:j23").Copy
range("I26").Select
ActiveSheet.Paste
range("I2:j47").Copy
range("I50").Select
ActiveSheet.Paste
range("I2:J95").Copy
range("I98 , I194, I290 , I386 , I482 , I578 , I674 , I770 , I866 , I962 , I1058").Select
ActiveSheet.Paste
'
' de formules omzetten in waarden
range("I:J").Copy
range("I:J").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues * 1, operation:=xlNone, skipblanks _
:=False, Transpose:=False
Alvast dank
W1llem