• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit SQL file (leesbare txt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarryVdW

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2018
Beste,

Uit de logger van een P1 monitor haal ik het SQL bestand in bijlage. Ik kan deze lezen met een gewone teksteditor, dus importeren in excel.
Als ik dit doe, komt alles in kolommen onder elkaar te staan, terwijl ik eigenlijk kolom 2 tem kolom 10 bovenaan wil en van kolom 11 enkel de datum met tijd in kolom 1 onder elkaar.
En dan elke rij van waarden (kolom 12 tem 21) onder elke kolom, misschien slecht omschreven maar het voorbeeld in bijlage maakt alles duidelijk.
In bijlage het originele SQL bestand (historie1662192822373.376)en een excel file met de import en op blad 1 zoals ik het eigenlijk zou willen.
Het bestand historie1662192822373.376.txt heb ik zelf .txt achter geplaatst, daar het anders niet toegestaan wordt.
Is dit op een eenvoudige manier te doen, nu heb ik het manueel gedaan :)

Bijlagen

Vanaf regel 1173 in het Excel document ga je de mist in vanwege het verschil tussen Minuut, Uur, Dag, Maand en Jaar.
Wat wil je daar mee?

De onderste rijen die niet volledig zijn, moeten niet meegenomen worden.

Plaats het bestand historie1662192822373.376.txt in dezelfde map als het bijgevoegde document.
Open dan dat document, ga naar Blad2 en druk op de knop.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Krijg deze foutmelding bij het download van het bestand.

Clipboard01.jpg

Laatst bewerkt:
Probeer het nog eens.

Hallo,

Het kan natuurlijk ook met power query aangezien de gegevens al ingeladen zijn d.m.v. power query.
Kijk eens of dit in beetje aan je verwachtingen voldoet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nu werkt het wel.

Dag Edmoor,

Het werkt inderdaad, bedankt alvast, is er ook een mogelijkheid om het voor 2 types van bestanden te laten werken?
Er is ook nog een ander bestand, ongeveer dezelfde indeling maar andere kolomnamen?

Heb al eens geprobeerd met het bestand te hernoemen naar dan van historie, maar wou niet echt werken.

Bijlagen

Bij deze.
De bestandsnaam aangepast in de Sub ImportHistorie.
Een extra regel in de Select Case.
In de Sub import_his(Regel As String, Sectie As String) het doorlopen van de array verhoogt.
Hij werkt nu voor beide txt bestanden, afhankelijk van welke je opgeeft.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Edmoor,

Het werkt inderdaad, is het nog mogelijk om bij de faseinformatie de seconden erbij te nemen? Om de 1 of 10 seconden wordt er een waarde uit de P1 poort gelezen.

Laatst bewerkt:
Code:
Sub M_snb()
  Application.DisplayAlerts = False
  Application.ScreenUpdating = False

If Sheets.Count > 1 Then Sheets(Sheets.Count).Delete

With Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count), , "J:\download\faseinformatie.txt")
    .Columns(1).Replace "replace into faseinformatie (TIMESTAMP,VERBR_L1_KW,VERBR_L2_KW,VERBR_L3_KW,GELVR_L1_KW,GELVR_L2_KW,GELVR_L3_KW,L1_V,L2_V,L3_V,L1_A,L2_A,L3_A) values ('", ""
    .Columns(1).Replace ");", ""
    .Columns(1).Replace ",", ";"
    .Columns(1).Replace ".", ","
    .Columns(1).Replace "'", ""
    .Columns(1).TextToColumns , , , , 0, 1, 0, 0, 0, 0
    .Rows(1).Insert
    .Cells(1).Resize(, 13) = Split("TIMESTAMP,VERBR_L1_KW,VERBR_L2_KW,VERBR_L3_KW,GELVR_L1_KW,GELVR_L2_KW,GELVR_L3_KW,L1_V,L2_V,L3_V,L1_A,L2_A,L3_A", ",")
  End With
End Sub

Ik ben zo brutaal geweest om de hele mooie oplossing van snb (diepe buiging) een beetje aan te passen en geschikt te maken voor beide importformaten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan