• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit tabblad verdelen over meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@zapatr Ik dacht dat ik het probleem met de knoppen heb opgelost. Het is ook opgelost, maar zodra ik nieuwe gegevens invoer in het eerste tabblad, de macro weer laat lopen kopieert hij de knop alsnog naar het tabblad ok. ( ik vindt de oplossing maar niet )

Ik geloof maar al te graag dat er een heleboel fouten in staan. De is de eerste keer dat ik werk met VBA. Dankzij de F1 kom ik al een heel eind, maar het blijft vaak gissen naar het goeden.
Daarom ben ik ook blij dat jullie mij hier helpen en mij ook duidelijk proberen uit te leggen waar alles voor werkt. ( Dat stel ik zeer op prijs )

Onderstaande macro wordt uitgevoerd zonder foutmeldingen (heb ik laten testen op een computer met Excel 2007). Die macro doet wat jij met de macrorecorder hebt opgenomen of willen opnemen. Of dat ook is wat jij precies wil, dat weet ik niet.
Code:
Sub test()
Dim iWrd As Integer
Dim sZK As String
Dim x As Integer
Application.ScreenUpdating = False
For iWrd = 1 To 4
sZK = Application.WorksheetFunction.Choose(iWrd, "OK", "BLOK", "QUAR", "AFK")
Range("A1:Z2000").AutoFilter 9, sZK
Range("A1:Z2000").SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy Worksheets(sZK).Range("A1")
Next
Range("A1:Z2000").AutoFilter
For x = 1 To 5
With Sheets(x)
.Columns("A:O").AutoFit
.Sort.SortFields.Clear
.Sort.SortFields.Add Key:=.Range("M1:M900"), SortOn:=xlSortOnValues, _
Order:=xlDescending, DataOption:=xlSortNormal
.Sort.SortFields.Add(.Range("M1:M900"), xlSortOnCellColor, _
xlAscending, , xlSortNormal).SortOnValue.Color = RGB(192, 0, 0)
With Sheets(x).Sort
.SetRange Range("A1:P900")
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
End With
Next x
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Ik had het stukje met de knop al een beetje opgelost met behulp van deze code
Code:
      With Sheets(1).Shapes(1)
      If .Visible = True Then
      .Visible = False
      End If
      End With
Rest van de code
 Sheets(1).Shapes(1).Visible = True

Ik heb de code die jij hebt gemaakt gebruikt, maar de knop is, nadat nieuwe gegevens zijn ingevoerd, weer gekopieerd naar het blad OK.
Als ik bovenstaande code gebruikt, doet hij dat niet.
Tevens krijg ik, als ik jou code gebruik, op het eerste blad een filter. Hoe komt dit? ( Het is niet erg, maar het ziet er een beetje raar uit. Want hij filter namelijk niks op het eerste blad)

Voor de rest doet de code wat ik verlang ervan:D

Bedankt.

Ik heb de code die jij hebt gemaakt...
De code heb ik niet gemaakt, ik heb alleen jouw code werkend gemaakt.
Eerder schreef ik al: "Die macro doet wat jij met de macrorecorder hebt opgenomen of willen opnemen. Of dat ook is wat jij precies wil, dat weet ik niet." Ik beschik zelf niet over Excel 2007 en heb alleen iemand anders laten testen of de aangepaste code een foutmelding gaf (antwoord: "Nee").
de knop is, nadat nieuwe gegevens zijn ingevoerd, weer gekopieerd naar het blad OK.Als ik bovenstaande code gebruikt, doet hij dat niet.
Hierboven schreef ik al dat - als je een knop gebruikt van de werkset besturingselementen (Active-x-besturingselement) - die niet gekopieerd wordt. Als jij liever voor een minder fraaie oplossing wil kiezen, dan moet je dat doen.

Tevens krijg ik, als ik jou code gebruik, op het eerste blad een filter. Hoe komt dit? (Het is niet erg, maar het ziet er een beetje raar uit. Want hij filter namelijk niks op het eerste blad)
Dat is niet mijn code , maar de JOUWE !
Er is uitgegaan van het bestand dat je op 5 oktober 2011 op het forum plaatste en daarin was de code voor dat filter reeds aanwezig !

Inderdaad, je hebt gelijk.
Ik had aangenomen dat jij mijn code had aangepast en verbeterd.
Dat is dus niet zo.
Toch bedankt voor de aangebrachte verbeteringen. De Macro is stukke korter en dat scheelt een hoop:p

Inderdaad, je hebt gelijk.
Ik had aangenomen dat jij mijn code had aangepast en verbeterd.
Dat is dus niet zo. Toch bedankt voor de aangebrachte verbeteringen. De Macro is stukke korter en dat scheelt een hoop.
De aanpassingen (verbeteringen?) zijn wel van mij, maar je schreef dat ik een autofilter had geplaatst.
Dat laatste is niet zo, de code voor dat filter stond er al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan