Hi,
ik ben bezig met het maken van een systeem waarin geregistreerd kan worden hoeveel uren een cliënt aanwezig is vergeleken met de afgesproken uren die hij aanwezig zou moeten zijn.
Hiervoor wil ik het volgende bereiken:
Op het eerste werkblad (cliënten) heb ik een tabel waarin voor elke cliënt staat aangegeven hoeveel uur is afgesproken dat hij aanwezig is op een bepaalde dag. Deze tabel heeft de volgende kolommen: Naam; Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag.
Vervolgens heb ik voor alle maanden een apart werkblad. Nu is het de bedoeling dat zodra er op werkblad cliënten een nieuwe naam wordt toegevoegd deze naam ook wordt toegevoegd bij alle maanden (Alle andere werkbladen). Er is één maar, op de maand werkbladen moet er 1 rij tussen alle cliënten komen waarin formules komen te staan, dus als de tabel er op werkblad cliënten zo uitziet:
1 Pietje
2 Henkje
3 Keesje
Dan wordt het op de maand werkbladen overgenomen als:
1 Pietje
2
3 Henkje
4
5 Keesje
6
Nadat deze namen zijn overgenomen in de maand werkbladen moet er voor elke cliënt formules aangemaakt worden.
Voor het overnemen van de namen uit de cliënten tabel heb ik verschillende voorbeelden gezien met formules, maar dit is voor mij veel te statisch. Dit moet werken ongeacht het aantal cliënten dat wordt toegevoegd. Dit betekend dat het waarschijnlijk met een macro moet, dus ik stel me zo voor dat zodra je nieuwe cliënten hebt toegevoegd je op een knop drukt en dat dan al het bovenstaande wordt uitgevoerd.
Ik heb als bijlage mijn huidige bestand toegevoegd, daar is alleen nog niet zoveel aan te zien naast het ontwerp. Misschien geeft het je wel een beter beeld wat precies de bedoeling is.
Bekijk bijlage Clientenregistratie.xlsm
Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen uitleggen wat de bedoeling is, dat is altijd zo lastig.
ik ben bezig met het maken van een systeem waarin geregistreerd kan worden hoeveel uren een cliënt aanwezig is vergeleken met de afgesproken uren die hij aanwezig zou moeten zijn.
Hiervoor wil ik het volgende bereiken:
Op het eerste werkblad (cliënten) heb ik een tabel waarin voor elke cliënt staat aangegeven hoeveel uur is afgesproken dat hij aanwezig is op een bepaalde dag. Deze tabel heeft de volgende kolommen: Naam; Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag.
Vervolgens heb ik voor alle maanden een apart werkblad. Nu is het de bedoeling dat zodra er op werkblad cliënten een nieuwe naam wordt toegevoegd deze naam ook wordt toegevoegd bij alle maanden (Alle andere werkbladen). Er is één maar, op de maand werkbladen moet er 1 rij tussen alle cliënten komen waarin formules komen te staan, dus als de tabel er op werkblad cliënten zo uitziet:
1 Pietje
2 Henkje
3 Keesje
Dan wordt het op de maand werkbladen overgenomen als:
1 Pietje
2
3 Henkje
4
5 Keesje
6
Nadat deze namen zijn overgenomen in de maand werkbladen moet er voor elke cliënt formules aangemaakt worden.
Voor het overnemen van de namen uit de cliënten tabel heb ik verschillende voorbeelden gezien met formules, maar dit is voor mij veel te statisch. Dit moet werken ongeacht het aantal cliënten dat wordt toegevoegd. Dit betekend dat het waarschijnlijk met een macro moet, dus ik stel me zo voor dat zodra je nieuwe cliënten hebt toegevoegd je op een knop drukt en dat dan al het bovenstaande wordt uitgevoerd.
Ik heb als bijlage mijn huidige bestand toegevoegd, daar is alleen nog niet zoveel aan te zien naast het ontwerp. Misschien geeft het je wel een beter beeld wat precies de bedoeling is.
Bekijk bijlage Clientenregistratie.xlsm
Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen uitleggen wat de bedoeling is, dat is altijd zo lastig.
Laatst bewerkt: