• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit tabel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh02

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Mensen,

In bijlagen kunt u mijn vraag vinden betreft de gegevens uit een tabel krijgen.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Bart

Bijlagen

deze werkt niet helemaal, als ik de A in C verander werkt hij wel zolang het matriaal op Staal blijft staan maar verander ik alleen het materiaal komt er alleen maar 0 te staan overal.. zelf krijg ik de fout niet gevonden :S

Je hebt gelijk. Foutje. Sorry. Ik heb bij A, B, en C wat gegevens moeten toevoegen (kun je evt verbergen door de tekst rood te maken)
.
.

Bijlagen

raar..
Ik had dat document van net als voorbeeld gemaakt maar wil ik dit in het daadwerkelijke document gaan toepassen wil het niet werken :S

Ik snap niet waardoor dit komt!
De code is nu:

=SUMPRODUCT((A20:A57=A5)*(B20:B57=C5)*(C20:C57))

hij geeft nu #VALUE! aan.
Zelf zie ik hier geen fout in..

Hij geeft #VALUE! als de bereiken niet even groot zijn. Aangezien je steeds regel 20 tot 57 gebruikt lijkt me dit wel goed. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten zonder dat ik het bestand voor me heb.... :confused:

hier dan heb bestand wat ik gebruik.. op het tabblad hdo_8x10x14A kun je het deel vinden waar het staat..

Laatst bewerkt:
Helaas, ik snap niet waar de fout zit. Misschien iemand anders?

ik zou daar heel blij mee zijn als iemand dit kan oplossen.. ben zelf al hele tijd aan het proberen maar het wil niet lukken!

IEMAND???!!!

Laatst bewerkt:
ik zou daar heel blij mee zijn als iemand dit kan oplossen.. ben zelf al hele tijd aan het proberen maar het wil niet lukken!

IEMAND???!!!

Somproduct werkt niet goed met tekst (in de C-kolom)
De volgende matrix formule werkt wel.
Code:
=INDEX(C20:C57;VERGELIJKEN(1;(A20:A57=A5)*(B20:B57=C5);0))

Matrix formule moet je afsluiten door CTRL-SHIFT-ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

heb er nu deze van gemaakt omdat ik engelse excel heb:

=INDEX(C20:C57,MATCH(1,(A20:A57=A5)*(B20:B57=C5),0))

Echter werkt deze nog niet..
wat is er toch fout??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan