Gegevens uit Tabel in multi Userform importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wekkanz

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Sinds kort ben ik een beetje in VBA aan het programmeren en op internet had ik een voorbeeld gevonden van een Multiuser userform waarmee ik aan de slag ben gegaan om een userform te maken welke tegelijkertijd vanaf verschillende werkplekken te benaderen is. Het userform schrijft zijn data naar een losstaande excel tabel (database) file.
Graag zou wil ik in het userform gegevens kunnen importeren uit de tabel (database), zodat deze gegevens aangepast kunnen worden en weer weggeschreven kan worden.
In de database maak ik gebruik van een serial nummer gecombineerd uit verschillende waarde jaar-serial nr-versie nr bijvoorbeeld uitziend als 20.150.1
Heeft iemand een idee wat ik moet doen?

Bijlagen

Probeer het eerst eens zonder externe database. De formulieren bevatten nagenoeg geen code en ook de objecten zijn niet duidelijk. Alleen een paar textboxen en wat knoppen. Er zijn voldoende voorbeeldjes op dit forum te vinden over hoe je de basis eerst inricht. Het ophalen en wegschrijven naar een ander bestand zal aan de basis niet zoveel wijzigen.;)

Dankje wel, ik ga er naar kijken en proberen, soms denk ik te moeilijk:thumb:

Super met je tip om door te verwijzen heb ik bijna de zoekfunctie werkend.
Kan iemand mij misschien even helpen, wanneer ik in mijn formulier zoek naar bijvoorbeeld nummer 7, krijg ik waardes uit andere kolommen en staan deze door elkaar. wat doe ik verkeerd?
Graag zoek ik naar de waardes uit kolom A waar ik van links naar rechts in de listbox de aanvullende data in zie. Bijvoorbeeld wanneer ik waarde 7 zoek dat ik dan volgende waarde onder elkaar te zien krijg?
20.7.1
20.7.2
20.7.3

Nog 1 puntje waar ik helaas niet uitkomt, er komt een filter op mijn database wanneer ik een waarde zoek in mijn userform, weet iemand hoe ik deze er af krijg? Wanneer ik deze probeer weg te halen krijg ik foutmeldingen.:o

Bijlagen

Oeps heb een klein foutje gemaakt in mijn verwijzing had de V2 niet aangepast. nu de juiste versie:o
Ik zie trouwens als ik de database niet geopend heb op mijn pc dat er een Fout 9 melding komt, bestaat er een mogelijkheid om deze weg te krijgen?

Bijlagen

Gelukkig ik heb die filter kunnen oplossen...
Heeft iemand nog een suggestie wat ik kan doen om de zoek functie goed te laten verlopen?
En is er een mogelijkheid om die fout 9 verhelpen wanneer de database niet geopend is?

Het is mij niet geheel duidelijk wat je nu wilt. Je hebt textboxen in jouw formulier staan die niet in de database staan. Het elke keer opnieuw opmaken van de listbox is niet nodig. Dit kan je net zo goed 1 keer instellen. Al het het overbodige (niet vraag gerelateerd) heb ik uit het bestand 'Monsteraanvraag formulier v2.xlsm' gegooid. Hetzelfde met het bestand 'Database.xlsm'
Zet beide bestanden in dezelfde map en probeer het maar eens.

Bijlagen

heel erg bedankt! dus dat is wat ik verkeerd deed:o ik heb weer wat geleerd! nogmaals heel erg bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan