• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gegevens uit tabel kopieren in meerdere tabbladen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

evenementen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2015
Berichten
4
Hallo allen,

Ik heb een klein bestandje met meerdere tabbladen, op het eerste blad staat een soort van bronbestand of hoe je het ook wilt noemen.

Op de overige tabbladen staan bijvoorbeeld een blad voor labels of voor inloggegevens. In dit geval is het voor een evenement, op blad 1 staan alle eenheden en de bijbehorende functies bij.

Ik wil op blad 3 (inlog account) alleen de cellen die ik op blad 1 geselecteerd heb terugzien, dat mag zijn de cellen die ik gearceerd heb of op een andere manier kan aangeven. Deze gegevens moeten dan op blad 3 terugkomen in het cellen onderaan.

Nu is het bijvoorbeeld een klein evenementje, maar bij een marathon zijn er op blad 1 veel meer eenheden en kan het zijn dat we dus meer cellen willen gebruiken op blad 3.

* Aanvulling op Alex zijn bericht, van blad 1 cel A29 moet dan op blad 3 in cel B15 komen en B29 moet dan in blad 3 in cel A15 komen enz.
Dit kan ik makkelijk doen via =cel bla bla, maar ik heb iedere keer andere cellen van Blad 1 nodig omdat ik de ene keer 1 teamleider heb en het volgende keer heb ik 9 teamleiders met 5 bike-teams.

Wie heeft hier een geniale oplossing voor???? Ik laat me graag verrassen.

Groetjes,
Chris
 

Bijlagen

  • evenementenhulp testformulier.xlsx
    23,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Het is ook wel handig als je vermeld WAAR je WELKE gegevens terug wilt zien... Of handmatig aangeeft wat je verwachtte uitkomst is.

Gebruik je Excel 365? Dan kan zoiets wellicht voor A26:
Code:
=FILTER('Configuratie CMA'!A29:A200&" / "&'Configuratie CMA'!B29:B200;'Configuratie CMA'!D29:D200="x";"")
Voor A15 verander je simpelweg de bereiken in X15:X17...
 
Laatst bewerkt:
Voor u zal het waarschijnlijk simpel zijn om te weten hoeveel u er nodig heeft voor ons is dat een raden welke.
 
Beste Alex,

Dat was een makkie zeker, je was zo snel!!

Hier ben ik al super mee geholpen en heb wat extra uitleg bij het oorspronkelijke bericht geplaatst.

Ik heb hem iets aangepast zoals ik hem wilde hebben, nu heb ik nog een kleine vraag waar je mij hopelijk ook mee kunt helpen.

Als ik nu op tabblad 3 kijk heb ik bij de inloggegevens voor de teamleiders enz. onder PM Gouda lege cellen terwijl bij de wachtwoorden er wel staan, kan ik die ook automatisch laten verdwijnen als de cellen a31 naar beneden leeg zijn in dit geval? Mocht ik dan meer eenheden nodig hebben waardoor de cellen verder gaan dan A44 zou het fijn zijn als die dat dan weer aanvult op basis van de eenheden op colom A op tabblad 3
 

Bijlagen

  • evenementenhulp testformulier.xlsx
    20,2 KB · Weergaven: 3
Als we toch bezig zijn, op tabblad 3 (inlog account) wil ik gelijk de wachtwoorden genereren in de cellen vanaf C26 tabblad 3, dat is de afkorting van het evenement (cel D3) op blad 1 en de laatste 4 cijfers van het roepnummer zoals (cel B26) op tabblad 3.

Ik wil graag als wachtwoord EX2023 (D3) en 5-30 (B26) combineren in 1 formule

Die eerste is simpel en die laatste 4 cijfers ook via =rechts(B26;4) maar hoe krijg ik dit gecombineerd? Ik heb een en ander geprobeerd via =tekst.samenv maar dan ga ik de mist in.

Ik heb het nu opgelost via de afzonderlijke formules en die dan samengevoegd, maar zou het graag in 1 formule willen

Wie weet de oplossing?
 
Hier nog een oplossing voor de wachtwoorden (cel C26, blad inlog account):
Code:
='Configuratie CMA'!$D$3&RECHTS(B26#;4)
 
Terug
Bovenaan Onderaan