Opgelost gegevens uit tabel samenvoegen en mailen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

JakobH

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Ik heb een tabel met namen en mailadressen. Iedere mailadres heeft 1 of meerdere extra attributen.

Per gebruiker wil ik automatisch een mail sturen met daarin de gekoppelde attributen. Dit zal vast gaan via samenvoegen in Word maar krijg dan per attribuut een mail en niet gegroepeerd per mailadres.

Graag advies

Kun je iets doen met
mailbody = Replace(mailbody,"<voornaam>",cells(r,3))
mailbody = Replace(mailbody,"<datum>",cells(r,4))
etc.

Waarbij <attribuut> dus vervangen wordt door de waarde uit de bijbehorende kolom?

Per gebruiker wil ik automatisch een mail sturen met daarin de gekoppelde attributen. Dit zal vast gaan via samenvoegen in Word maar krijg dan per attribuut een mail en niet gegroepeerd per mailadres.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Normaal gesproken maak je in een samenvoeging één document Brief, email) per record uit je bronbestand. Word is niet op een logische manier ingedeeld om meerdere records te groeperen in één document, zoals je bijvoorbeeld wél kan in een Access rapport. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar het is dus redelijk ingewikkeld. Maar vooralsnog wil ik dus eerst eens weten wat je precies wilt doen, en hoe dat in je bronbestand is opgezet.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Normaal gesproken maak je in een samenvoeging één document Brief, email) per record uit je bronbestand. Word is niet op een logische manier ingedeeld om meerdere records te groeperen in één document, zoals je bijvoorbeeld wél kan in een Access rapport. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar het is dus redelijk ingewikkeld. Maar vooralsnog wil ik dus eerst eens weten wat je precies wilt doen, en hoe dat in je bronbestand is opgezet.
zie voorbeeld

Bijlagen

Dat is te doen in Word. Met dus een aantal enigszins ingewikkelde codes. De procedure vraagt er wél om dat je de gegevens inderdaad hebt gesorteerd zoals je nu in het voorbeeld hebt neergezet. En ik neem aan dat je het originele bronbestand puur hebt gehouden, dus alleen de tabel. :).

Dat is te doen in Word. Met dus een aantal enigszins ingewikkelde codes. De procedure vraagt er wél om dat je de gegevens inderdaad hebt gesorteerd zoals je nu in het voorbeeld hebt neergezet. En ik neem aan dat je het originele bronbestand puur hebt gehouden, dus alleen de tabel. :).
bronbestand is schoon, dus alleen een tabel en gesorteerd op mailadres.

wat zou dan de code zijn? 🤔

Doe me een lol en stop met quoten. Nergens voor nodig, je kunt gewoon een antwoord typen. In je meegeleverde bestandje heb je andere cellen staan (waarschijnlijk om de brief te laten zien). In Word kan je daar problemen mee krijgen. Ik zou in dat geval in ieder geval het gegevensbereik een naam geven, en die gebruiken in de samenvoeging. Ik zal een voorbeeldje voor je maken, want ik vraag me af of je de juiste veldcodes zelf kan vinden :).

Beter nog: ik heb ooit een voorbeeldje gemaakt met zo ongeveer wat jij ook wilt, en zelfs nog wat uitgebreider (op twee niveau's). Wellicht kun je op basis hiervan zelf een document maken wat met jouw data werkt :).

Het zipje uitpakken op de C-schijf in de root, dan kun je hem gelijk bekijken en gebruiken.

Vroeger waren er nog een paar websites waar je e.e.a. aan uitleg kreeg, zodat het wel te doen was om het zelf op te zetten. Helaas zijn die vaak vervangen door addins van de makers, die an sich wel werken, maar waarbij het een stuk lastiger is om te snappen wat er precies gebeurt. Maar een prima addin (ook om te mailen) vind je bij Greg Maxey.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dank voor je toelichting. Ga er mee aan de slag. Waar kan ik de code vinden om e.e.a. aan te passen?

In het Word document :). Als het goed is kun je met <Alt>+<F9> de codes zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan