• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit tabel tonen die niet aanwezig zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

namruuh

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Wellicht een cryptische omschrijving in de titel, maar wat ik zoek is het volgende:

Ik heb in Excel 2007 een tabel met medewerkers en gevolgde cursussen, en een tabel met alle medewerkers. Nu wil ik per medewerker weten welke cursus ze NIET gevolgd hebben, dus eigenlijk de gegevens die niet aanwezig zijn...

Ik zat al te stoeien met vert.zoeken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Op dit soort momenten snak ik naar een SQL-functie in Excel :)

Namruuh,

Ik denk dat dat lukt met aantal.als
Maak een matrix van alle medewerkers ( kolom ) en alle cursussen ( regel )
Middels tekst.samenvoegen maak je een combinatie van elke mogelijkheid tussen medewerkers en cursussen.
Laat voor elke combinatie tellen hoe vaak deze voorkomt in de werkelijk gevolgde cursussen. Als het goed is komt de combinatie of 1 keer voor ( cursus is gevolgd door de betreffende medewerker of 0 keer ( cursus is nog niet gevolgd door de betreffende medewerker).
Hopelijk is dit duidelijk. Plaats anders even een voorbeeld bestandje.

Namruuh

Zie het voorbeeld in de bijlage.

Voorwaarde is wel dat zowel de naam van de medewerker als de cursus goed geschreven zijn.

Bijlagen

Beiden bedankt, het is uiteindelijk prima gelukt dmv tekst.samenvoegen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan